1
  2
  3
  4
  5
  6
  7
  8
  9
 10
 11
 12
 13
 14
 15
 16
 17
 18
 19
 20
 21
 22
 23
 24
 25
 26
 27
 28
 29
 30
 31
 32
 33
 34
 35
 36
 37
 38
 39
 40
 41
 42
 43
 44
 45
 46
 47
 48
 49
 50
 51
 52
 53
 54
 55
 56
 57
 58
 59
 60
 61
 62
 63
 64
 65
 66
 67
 68
 69
 70
 71
 72
 73
 74
 75
 76
 77
 78
 79
 80
 81
 82
 83
 84
 85
 86
 87
 88
 89
 90
 91
 92
 93
 94
 95
 96
 97
 98
 99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
#include<iostream>
#include<vector>
#include<stdlib.h>
#include<stdint.h>
#include<stdio.h>
#include<memory.h>

using namespace std;

#define MAX 1000

//#define DEBUG

#ifdef DEBUG
#define ifdebug if(true)
#else
#define ifdebug if(false)
#endif


#define BIT_SET_SIZE	((MAX+1+31)/32)

int n;

int testId=0;
int groupGen=0;

/// Prosty zbiór bitowy z kilkoma operacjami
class BitSet {
private:
	uint32_t data[BIT_SET_SIZE];
public:
	BitSet() { memset(data, 0, sizeof(data)); }
	BitSet(const BitSet& src) { memcpy(data, src.data, sizeof(data)); }
	BitSet(const BitSet& src1, const BitSet& src2) {  for(int i=0;i<BIT_SET_SIZE;++i) data[i]=src1.data[i] | src2.data[i]; }

	void merge(const BitSet& other) {
		for(int i=0;i<BIT_SET_SIZE;++i) data[i]|=other.data[i];
	}

	inline void set(int bit) { data[bit>>5]|=((uint32_t)1)<<(bit&0x1f); }
	inline void unset(int bit) { data[bit>>5]&=~(((uint32_t)1)<<(bit&0x1f)); }
	inline bool isSet(int bit) const { return data[bit>>5]& (((uint32_t)1)<<(bit&0x1f)); }

	void log() const {
		fprintf(stderr,"BitSet: ");
		for(int i=1;i<=n;++i) {
			fprintf(stderr,"%c", isSet(i)?'1':'0');
			if(i%10==9) fprintf(stderr," ");
		}
		fprintf(stderr,"\n");
	}
};

/** Informacje o węźle */
class Node {
public:
    int nr; /// numer pracownika na potrzeby generowania wyjścia
    int cycleTest;
    int groupId;
    bool notWanted;				/// czy dany wierzchołek (pracownik) ma jakiegoś pracownika, ktory nie chce go za przełożonego
    bool ignore;				/// czy wierzchołek został już przetworzony i należy go ignorować
    int notWantedTest;
    vector<Node*> notWant;      /// preferencja typu nie chcę za przełożonego
    vector<Node*> want;     /// preferencja typu chce za przełożonego
    vector<Node*> wantedBy; /// pracownicy chcący tego za swojego przełożonego
    vector<Node*> notWantedBy;  /// pracownicy nie chcący tego pracownika za swojego przełożonego

	BitSet notWantSet;
	BitSet wantSet;

    Node* parent;				/// element nadrzędny w docelowym drzewie (NULL - nie podpięty; kwestia root-a)
public:
    Node() {
    }

    bool registerWant(Node* o) {
        if(o==this) return false;	// obsługa na samego siebie
		if(wantSet.isSet(o->nr)) return false; // już jest
		wantSet.set(o->nr);

        want.push_back(o);
        o->wantedBy.push_back(this);        // relacja wsteczna
        return true;
    }

    bool registerNotWant(Node* o) {
        if(o==this) return false;	// obsługa na samego siebie
        if(notWantSet.isSet(o->nr)) return false;	// już jest
		notWantSet.set(o->nr);

        notWant.push_back(o);
        o->notWantedBy.push_back(o);
        return true;
    }

    void disconnect() {
    	for(int i=0;i<wantedBy.size();++i) {
			Node* n=wantedBy[i];
			for(int j=0;j<n->want.size();++j) {
				if(n->want[j]==this) {
					n->want[j]=n->want[n->want.size()-1];
					n->want.pop_back();
					break;
				}
			}
    	}
    }

    /// czy wezeł jest (może być) liściem w drzewie
    inline bool isLeaf() {
        // gdy nikt go nie chce za swojego przełożonego, to jest wystarczający warunek na bycie liście w drzewie (na dole drabinki)
        // jest to w sumie jedyny istotny warunek
        return wantedBy.size()==0;
    }


    /// Wyszukiwanie cyklu w grafie w oparciu o algorytm DFS
    bool checkForCycle() {
        if(cycleTest==1) return true;    // znaleziono cykl
        if(cycleTest==2) return false;   // już było sprawdzane i nie było cyklu
        // jeszcze wierzchołek nie był sprawdzany
        cycleTest=1; // oznaczamy, że w trakcie analizy
        for(int i=0;i<want.size();++i) {    // wszystkie przejścia i rekurencyjnie
            if(want[i]->checkForCycle()) return true; // jest cykl, to propagujemy odpowiedź do końca
        }
        cycleTest=2; // oznaczamy, że po analizie i cyklu nie znaleziono
        return false;
    }

    void markGroup() {
    	if(groupId==groupGen) return;	// już odwiedzone miejsce
    	groupId=groupGen;
    	for(int i=0;i<want.size();++i) want[i]->markGroup();
    	for(int i=0;i<wantedBy.size();++i) wantedBy[i]->markGroup();
    }

    void processAnger2(const BitSet& anger) {
        if(anger.isSet(nr)) {
			notWantedTest=testId;
        }
        for(int i=0;i<notWant.size();++i) {
			notWant[i]->notWantedTest=testId;
        }
        BitSet cummulativeAnger(anger, notWantSet);
        for(int i=0;i<want.size();++i) {
			Node *c=want[i];
			if(c->ignore) continue;
			c->processAnger2(cummulativeAnger);
        }
    }

    void progressAnger(const BitSet& anger) {
    	if(anger.isSet(nr)) {
			//ifdebug fprintf(stderr," Node %d is not wanted\n", nr);
			notWanted|=true;	// przez kogoś już nie jest lubiany
    	}
    	for(int i=0;i<notWant.size();++i) {
			//ifdebug fprintf(stderr," Mark not wanted node %d -> %d\n", nr, notWant[i]->nr);
			notWant[i]->notWanted|=true;
    	}

		BitSet cummulativeAnger(anger,notWantSet);	// sumujemy niechęci

    	for(int i=0;i<want.size();++i) {	// przekazujemy do wszystkich dzieci w głąb
            Node *c=want[i];
            //ifdebug fprintf(stderr," Recurrent process %d -> %d\n", nr, want[i]->nr);
            c->progressAnger(cummulativeAnger);		// na tym etapie nie powinno byc cykli już
    	}
    }

    void printLog() {
    	fprintf(stderr, "\tNode %d", nr);
    	if(notWanted) fprintf(stderr," notWanted");
    	if(parent!=NULL) fprintf(stderr, " child of %d", parent->nr);
    	//else if(virtualLeaf) fprintf(stderr, " isVirtualLeaf");
    	else if(isLeaf()) fprintf(stderr, " isLeaf");

    	fprintf(stderr, "\n");
    	if(wantedBy.size()>0) {
			fprintf(stderr, "\t\tWantedBy [#%d]:", (int)wantedBy.size());
			for(int i=0;i<wantedBy.size();++i) fprintf(stderr, " %d", wantedBy[i]->nr);
			fprintf(stderr, "\n");
    	}
    	if(want.size()>0) {
			fprintf(stderr, "\t\tWants [#%d]:", (int)want.size());
			for(int i=0;i<want.size();++i) fprintf(stderr, " %d", want[i]->nr);
			fprintf(stderr, "\n");
    	}
    	if(notWant.size()>0) {
			fprintf(stderr, "\t\tNotWants [#%d]:", (int)notWant.size());
			for(int i=0;i<notWant.size();++i) fprintf(stderr, " %d", notWant[i]->nr);
			fprintf(stderr, "\n");
    	}
    }
};

Node nodes[MAX+1];
vector<Node*> leafs;

bool processGroupRec(Node* parent, Node* gr) {
	++groupGen;
	++testId;
	gr->markGroup();
	ifdebug {
		fprintf(stderr, "Processing group with node %d and parent %d\n", gr->nr, parent->nr);
	}
	for(int i=0;i<leafs.size();++i) {
		Node* node=leafs[i];
		// dla każdego liścia z danej podgrupy robimy test złości
		if(node->groupId==groupGen && !node->ignore) {
			ifdebug fprintf(stderr,"Processing anger test from leaf: %d\n", node->nr);
			node->processAnger2(BitSet());
		}
	}
	Node* r=NULL;
	// następnie wyszukujemy element, który jest dopuszczalny
	for(int i=1;i<=n;++i) {
		Node* node=&nodes[i];
		if(node->groupId==groupGen && !node->ignore && testId!=node->notWantedTest && node->want.size()==0) {
			r=node;
			break;
		}
	}
	if(r==NULL) {
		ifdebug fprintf(stderr, "Couldn't find load root\n");
		return false;	// nie udało się
	}
	r->parent=parent;
	r->ignore=true;
	r->disconnect();
	ifdebug {
		fprintf(stderr,"Found local root for group with node %d:\n", gr->nr);
		r->printLog();
	}

    for(int i=0;i<r->wantedBy.size();++i) {
		if(r->wantedBy[i]->ignore) continue;
		if(!processGroupRec(r, r->wantedBy[i])) return false;
    }
    return true;
}

int main(int argc, char** argv) {
    std::ios::sync_with_stdio(false);

    int m;

    cin>>n>>m;

    // inicjowanie numeru (nie wiem, czy to jest potrzebne, bo można byłoby obiliczyć ze wskaźnika, tzn: (n-nodes)/sizeof(void*)
    for(int i=1;i<=n;++i) nodes[i].nr=i;

    // wczytywanie danych
    for(int i=0;i<m;++i) {
        int a, b;
        char r;
        cin>>a>>b>>r;

        Node* na=&nodes[a];
        Node* nb=&nodes[b];
        if(r=='T') na->registerWant(nb);
        else if(r=='N') na->registerNotWant(nb);
    }

	ifdebug {
		fprintf(stderr, "Loaded: \n");
		for(int i=1;i<=n;++i) nodes[i].printLog();
	}

    // etap 1 - czy nie ma cykli w grafie
    // jeżeli pracownik A chcę pracownika B za szefa, a pracownik B pracownika A, to mamy cykl i tym samym nie można z takiego czegoś utworzyć drzewa z zadania
    for(int i=1;i<=n;++i) {
        Node* node=&nodes[i];
        //if(node->isLeaf()) {
            // TODO: Przejdź drzewo i zobacz, czy nie ma cykli
            if(node->checkForCycle()) {
				ifdebug fprintf(stderr, "Found cycle from leaf %d\n", node->nr);
                cout<<"NIE\n";  // jeżeli jest jakiś cykl, to kończymy zadanie
                return 0;
            }
        //}
    }
    ifdebug fprintf(stderr,"Cycle check done - no cycles.\n");

    // propagacja złości w celu znalezienie dyrektora (korzenia drzewa).
    for(int i=1;i<=n;++i) {
    	Node* node=&nodes[i];
		if(node->isLeaf()) {
			leafs.push_back(node);
			//ifdebug fprintf(stderr,"Make anger test with node %d\n", i);
			node->progressAnger(BitSet());
		}
    }


    Node* root=NULL;
	for(int i=1;i<=n;++i) {
		Node* node=&nodes[i];
		if(!node->notWanted && node->want.size()==0) {
			root=node;
			break;
		}
	}
	if(root==NULL) {
		ifdebug {
			fprintf(stderr,"No root candidate\n");
			for(int i=1;i<=n;++i) nodes[i].printLog();
		}
		cout<<"NIE\n";
		return 0;
	}
	ifdebug { fprintf(stderr, "Root candidate:\n"); root->printLog(); }
	root->disconnect();	// odczepamy go od innych, bo i tak w końcu do niego się wszystko podepnie
	root->ignore=true;

	// Opcja dwa - dla jakiegoś z nodów wybieramy lokalne rooty
	for(int i=0;i<leafs.size();++i) {
		Node* node=leafs[i];
		if(!node->ignore) {
			if(!processGroupRec(root, node)) {
				cout<<"NIE\n";
				return 0;
			}
		}
	}

	// wyświetlenie zbudowanego drzewa
	//cout<<"TAK\n";	// TODO: Tymczasowo do sprawdzania poprawności
	for(int i=1;i<=n;++i) {
        Node* n=&nodes[i];
        if(n->parent==NULL) cout<<"0\n";
        else cout<<(n->parent->nr)<<'\n';
	}

    return 0;
}