Niestety, nie byliśmy w stanie w pełni poprawnie wyświetlić tego pliku, ponieważ nie jest zakodowany w UTF-8.
Możesz pobrać ten plik i spróbować otworzyć go samodzielnie.
/*int podajD() � zwraca wymiar swiata, w kt�rym zyja Krotka i Entek, wyzej oznaczony przez d. � int podajK() � zwraca liczbe mozliwych pytan czyCieplo, wyzej oznaczona przez k. � int podajR() � zwraca dlugosc boku Hiperszesciennego Lasu, wyzej oznaczona przez r. � int czyCieplo(int pozycja[]) � pozycja musi byc d-elementowa* tablica liczb calkowitych z przedzialu [0, r], oznaczajaca aktualna pozycje Entka. Ta funkcja zawsze zwraca 0 lub 1. Podczas dzialania programu mozna wywolac ja co najwyzej k razy. Przy pierwszym wywolaniu funkcja zwraca wartosc 0. Przy kazdym kolejnym wywolaniu zwraca wartosc 1 wtedy i tylko wtedy, gdy aktualna pozycja Entka jest blizsza pozycji Krotki niz jego pozycja przy poprzednim wywolaniu. � void znalazlem(int pozycja[]) � pozycja musi byc d-elementowa tablica liczb calkowitych z przedzialu [0, r] oznaczajaca odnaleziona pozycje Krotki. Funkcja ta m*/ #include "cielib.h" #include <vector> struct Node{ int beg; int end; }; std::vector<Node> initNodes(int d, int r){ std::vector<Node> res; res.resize(d); for(int i=0; i<d; ++i){ res[i].beg = 0; res[i].end = r+1; } return res; } std::pair<int, int> gratest_diff(std::vector<Node>& nodes){ int pos = -1, diff = -1; for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ int temp = nodes[i].end - nodes[i].beg; if ( temp > diff ) { pos = i; diff = temp; } } return std::pair<int, int> (pos, diff); } std::vector<int> middle_vec(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ res[i] = (nodes[i].beg + nodes[i].end)/2; } return res; } std::vector<int> bottom_corner(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i = 0; i < nodes.size(); ++i){ res[i] = nodes[i].beg; } return res; } std::vector<int> upper_corner(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ res[i] = nodes[i].end-1; } return res; } std::vector<Node> get_small_cube(std::vector<Node>& nodes){ auto dif_data = gratest_diff(nodes); int i = dif_data.first; int diff = dif_data.second; if ( diff <= 2 ) { return nodes; } else{ std::vector<int> midd = middle_vec(nodes); std::vector<int> bottom = midd; std::vector<int> up = midd; bottom[i] = nodes[i].beg; up[i] = (nodes[i].end-1); czyCieplo(bottom.data()); int bottom_up = czyCieplo(up.data()); int up_down = czyCieplo(bottom.data()); if( bottom_up == 1 ){ nodes[i].beg = midd[i]; return get_small_cube(nodes); } else if (up_down == 1) { nodes[i].end = midd[i]; return get_small_cube(nodes); } else{ if(diff%2 == 1){ nodes[i].beg = midd[i]; nodes[i].end = midd[i]+1; return get_small_cube(nodes); } else{ nodes[i].beg = midd[i] - 1; nodes[i].end = midd[i] + 1; return get_small_cube(nodes); } } } } std::vector<int> be_precise (std::vector<Node> nodes, int r) { //tu moze byc blad kiedy przypadkiem trafilismy w to co trzeba std::vector<int> b_corner = bottom_corner(nodes); std::vector<int> u_corner = upper_corner(nodes); czyCieplo(b_corner.data()); int a = czyCieplo(u_corner.data()); int b = czyCieplo(b_corner.data()); if(a==1 || b==1){ if(a==1){ return u_corner; } else{ return b_corner; } } std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for (int i = 0; i<nodes.size(); ++i) { int beg = nodes[i].beg; int end = nodes[i].end; if ( end-beg == 1 ){ res[i] = beg; continue; } if (beg > 0) { std::vector<int> help = b_corner; help[i] = beg - 1; czyCieplo(help.data()); if(czyCieplo(b_corner.data()) == 1){ res[i] = beg + 1; } else{ res[i] = beg; } } else if(end < r){ std::vector<int> help = u_corner; help[i] = end; czyCieplo(help.data()); if(czyCieplo(u_corner.data())){ res[i] = beg; } else{ res[i] = beg+1; } } else { throw 1; } } return res; } int main() { int d = podajD(); int k = podajK(); int r = podajR(); std::vector<Node> nodes = initNodes(d, r); nodes = get_small_cube(nodes); std::vector<int> res = be_precise(nodes, r+1); znalazlem(res.data()); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 | /*int podajD() � zwraca wymiar swiata, w kt�rym zyja Krotka i Entek, wyzej oznaczony przez d. � int podajK() � zwraca liczbe mozliwych pytan czyCieplo, wyzej oznaczona przez k. � int podajR() � zwraca dlugosc boku Hiperszesciennego Lasu, wyzej oznaczona przez r. � int czyCieplo(int pozycja[]) � pozycja musi byc d-elementowa* tablica liczb calkowitych z przedzialu [0, r], oznaczajaca aktualna pozycje Entka. Ta funkcja zawsze zwraca 0 lub 1. Podczas dzialania programu mozna wywolac ja co najwyzej k razy. Przy pierwszym wywolaniu funkcja zwraca wartosc 0. Przy kazdym kolejnym wywolaniu zwraca wartosc 1 wtedy i tylko wtedy, gdy aktualna pozycja Entka jest blizsza pozycji Krotki niz jego pozycja przy poprzednim wywolaniu. � void znalazlem(int pozycja[]) � pozycja musi byc d-elementowa tablica liczb calkowitych z przedzialu [0, r] oznaczajaca odnaleziona pozycje Krotki. Funkcja ta m*/ #include "cielib.h" #include <vector> struct Node{ int beg; int end; }; std::vector<Node> initNodes(int d, int r){ std::vector<Node> res; res.resize(d); for(int i=0; i<d; ++i){ res[i].beg = 0; res[i].end = r+1; } return res; } std::pair<int, int> gratest_diff(std::vector<Node>& nodes){ int pos = -1, diff = -1; for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ int temp = nodes[i].end - nodes[i].beg; if ( temp > diff ) { pos = i; diff = temp; } } return std::pair<int, int> (pos, diff); } std::vector<int> middle_vec(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ res[i] = (nodes[i].beg + nodes[i].end)/2; } return res; } std::vector<int> bottom_corner(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i = 0; i < nodes.size(); ++i){ res[i] = nodes[i].beg; } return res; } std::vector<int> upper_corner(std::vector<Node>& nodes){ std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for(int i=0; i<nodes.size(); ++i){ res[i] = nodes[i].end-1; } return res; } std::vector<Node> get_small_cube(std::vector<Node>& nodes){ auto dif_data = gratest_diff(nodes); int i = dif_data.first; int diff = dif_data.second; if ( diff <= 2 ) { return nodes; } else{ std::vector<int> midd = middle_vec(nodes); std::vector<int> bottom = midd; std::vector<int> up = midd; bottom[i] = nodes[i].beg; up[i] = (nodes[i].end-1); czyCieplo(bottom.data()); int bottom_up = czyCieplo(up.data()); int up_down = czyCieplo(bottom.data()); if( bottom_up == 1 ){ nodes[i].beg = midd[i]; return get_small_cube(nodes); } else if (up_down == 1) { nodes[i].end = midd[i]; return get_small_cube(nodes); } else{ if(diff%2 == 1){ nodes[i].beg = midd[i]; nodes[i].end = midd[i]+1; return get_small_cube(nodes); } else{ nodes[i].beg = midd[i] - 1; nodes[i].end = midd[i] + 1; return get_small_cube(nodes); } } } } std::vector<int> be_precise (std::vector<Node> nodes, int r) { //tu moze byc blad kiedy przypadkiem trafilismy w to co trzeba std::vector<int> b_corner = bottom_corner(nodes); std::vector<int> u_corner = upper_corner(nodes); czyCieplo(b_corner.data()); int a = czyCieplo(u_corner.data()); int b = czyCieplo(b_corner.data()); if(a==1 || b==1){ if(a==1){ return u_corner; } else{ return b_corner; } } std::vector<int> res; res.resize(nodes.size()); for (int i = 0; i<nodes.size(); ++i) { int beg = nodes[i].beg; int end = nodes[i].end; if ( end-beg == 1 ){ res[i] = beg; continue; } if (beg > 0) { std::vector<int> help = b_corner; help[i] = beg - 1; czyCieplo(help.data()); if(czyCieplo(b_corner.data()) == 1){ res[i] = beg + 1; } else{ res[i] = beg; } } else if(end < r){ std::vector<int> help = u_corner; help[i] = end; czyCieplo(help.data()); if(czyCieplo(u_corner.data())){ res[i] = beg; } else{ res[i] = beg+1; } } else { throw 1; } } return res; } int main() { int d = podajD(); int k = podajK(); int r = podajR(); std::vector<Node> nodes = initNodes(d, r); nodes = get_small_cube(nodes); std::vector<int> res = be_precise(nodes, r+1); znalazlem(res.data()); return 0; } |