#include <iostream> #include "cielib.h" #include <bitset> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; vector<int> gorne; vector<int> dolne; vector<int> roznice; int d; int R; int maxsize(){ return max_element(begin(roznice),end(roznice)) - begin(roznice); } int ustaw_punkty(vector<int> &a, vector<int>&b, int dM) { for (int i=0;i<d;i++){//ustaw wszystkie z grubsza w srodku a[i]=dolne[i] + (gorne[i]-dolne[i])/2; b[i]=dolne[i] + (gorne[i]-dolne[i])/2; } a[dM] = dolne[dM];//ustaw wlasciwy wymiar na skrajach b[dM] = gorne[dM]; return b[dM]-a[dM]; //srednica } int main(int argc, char *argv[]) { d = podajD(); R = podajR(); gorne = vector<int>(d, R); dolne = vector<int>(d, 0); roznice = vector<int>(d, R); int dM = maxsize(); // wymiar, w ktorym srednice chcemy zredukowac vector<int> a (d,0); vector<int> b (d,0); while (roznice[dM]>1) { int srednica = ustaw_punkty(a,b,dM); czyCieplo(a.data()); if (czyCieplo(b.data())){ dolne[dM] += (srednica)/2+1; // d+1 d+1 }else{ gorne[dM] -= srednica/2; //- ((srednica%2==1)?1:0); } roznice[dM] = gorne[dM]-dolne[dM]; dM = maxsize(); } while (roznice[dM]>0) { int ia = dolne[dM]; int ib = gorne[dM]; ustaw_punkty(a,b,dM); if (ib==R){ // nie można iść w górę swap(a,b); swap(ia,ib); } int kierunek = ib-ia; //normalnie +1 vector<int> c = b; c[dM] +=kierunek; czyCieplo(c.data()); if (!czyCieplo(b.data())) ia += kierunek; else if (czyCieplo(a.data())) ib-= kierunek; else if (czyCieplo(b.data())) ia += kierunek; else ib-= kierunek; dolne[dM]=min(ia,ib); gorne[dM]=max(ia,ib); roznice[dM] = gorne[dM]-dolne[dM]; dM = maxsize(); } ustaw_punkty(a,b,0); znalazlem(a.data()); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 | #include <iostream> #include "cielib.h" #include <bitset> #include <vector> #include <algorithm> using namespace std; vector<int> gorne; vector<int> dolne; vector<int> roznice; int d; int R; int maxsize(){ return max_element(begin(roznice),end(roznice)) - begin(roznice); } int ustaw_punkty(vector<int> &a, vector<int>&b, int dM) { for (int i=0;i<d;i++){//ustaw wszystkie z grubsza w srodku a[i]=dolne[i] + (gorne[i]-dolne[i])/2; b[i]=dolne[i] + (gorne[i]-dolne[i])/2; } a[dM] = dolne[dM];//ustaw wlasciwy wymiar na skrajach b[dM] = gorne[dM]; return b[dM]-a[dM]; //srednica } int main(int argc, char *argv[]) { d = podajD(); R = podajR(); gorne = vector<int>(d, R); dolne = vector<int>(d, 0); roznice = vector<int>(d, R); int dM = maxsize(); // wymiar, w ktorym srednice chcemy zredukowac vector<int> a (d,0); vector<int> b (d,0); while (roznice[dM]>1) { int srednica = ustaw_punkty(a,b,dM); czyCieplo(a.data()); if (czyCieplo(b.data())){ dolne[dM] += (srednica)/2+1; // d+1 d+1 }else{ gorne[dM] -= srednica/2; //- ((srednica%2==1)?1:0); } roznice[dM] = gorne[dM]-dolne[dM]; dM = maxsize(); } while (roznice[dM]>0) { int ia = dolne[dM]; int ib = gorne[dM]; ustaw_punkty(a,b,dM); if (ib==R){ // nie można iść w górę swap(a,b); swap(ia,ib); } int kierunek = ib-ia; //normalnie +1 vector<int> c = b; c[dM] +=kierunek; czyCieplo(c.data()); if (!czyCieplo(b.data())) ia += kierunek; else if (czyCieplo(a.data())) ib-= kierunek; else if (czyCieplo(b.data())) ia += kierunek; else ib-= kierunek; dolne[dM]=min(ia,ib); gorne[dM]=max(ia,ib); roznice[dM] = gorne[dM]-dolne[dM]; dM = maxsize(); } ustaw_punkty(a,b,0); znalazlem(a.data()); return 0; } |