Niestety, nie byliśmy w stanie w pełni poprawnie wyświetlić tego pliku, ponieważ nie jest zakodowany w UTF-8.
Możesz pobrać ten plik i spróbować otworzyć go samodzielnie.
//#include <cstdlib> //#include <iostream> //int MyNodeId() {return 0;} /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-1,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-1,2,5,3,2,6,3,7,6,7,8, 5}; return dys[iii];} // Odp: 12 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, 1}; return dys[iii];} // Odp: 25 */ /* int PipeHeight() {return 10;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, 1}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 6;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,14,5}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 6;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,14,25}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,20,5,3,2,5,11, 2}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ #include <stdio.h> #include "krazki.h" #include "message.h" int n_wys,m_dys; //long long srednice[2000002]; //long long dyski[2000002]; long long oparcia[20000002]; int mapka[20000002]; long long sr_min,pomka,sr_max; int licz_opar,umiejsc,um_zaklin,wsk_ost_opar; int ZNAJDZ_ZAKLIN(long long srednica,int pocz,int kon) { // Szukam w tablicy 'oparcia' takiej warto�ci w, aby // oparcia[w]<srednica // oparcia[w-1]>=srednica // i wtedy kr��ek zatrzyma si� na pozycji 'mapka[w]-1' i to w�a�nie zwracam // 'w' przyjmuje warto�ci od 1 do wsk_ost_opar. // Gdy znajd� interesuj�ce mnie w, to wsk_ost_opar=w (bo mo�e by� tylko "troch�" wi�kszy) //No i zabezpieczenie, gdyby kr��ek mia� si� nigdzie nie zatrzyma� (czyli oparcia[kon]>=srednica) int propozycja; if (kon==wsk_ost_opar) { if (pocz>kon) {// Przypadek, gdy pier�cie� przelatuje przez rur�. return -1; } //Przesuwam w stron� ko�ca tabeli, bo prawdopodobnie to jest gdzie� tam propozycja= (9*kon + pocz)/10; //zaczynam w 9/10 r�nicy } else { // Je�li zatrzyma si� na pierwszym - dodanie zerowego pola w 'oparcia' propozycja= (kon+pocz)/2; //Teraz ju� binarnie } if ((oparcia[propozycja]<srednica) && (oparcia[propozycja-1]>=srednica)) { wsk_ost_opar=propozycja; return mapka[propozycja]-1; } else if ((oparcia[propozycja]>=srednica) && (oparcia[propozycja-1]>=srednica)) { return ZNAJDZ_ZAKLIN(srednica,propozycja+1,kon); } else if ((oparcia[propozycja]<srednica) && (oparcia[propozycja-1]<srednica)) { return ZNAJDZ_ZAKLIN(srednica,pocz,propozycja-1); } } int main() { // Tylko zerowy komputer cos liczy. if (MyNodeId() != 0) { return 0; } n_wys=PipeHeight(); m_dys=NumberOfDiscs(); if (m_dys>n_wys) { //Je�li liczba dysk�w jest wi�ksza od wysoko�ci wie�y, //to ostatni na pewno si� nie zmie�ci printf("0 "); return 0; } /*for (int i=1;i<=n_wys;i++) srednice[i]=HoleDiameter(i); for (int j=1;j<=m_dys;j++) dyski[j]=DiscDiameter(j); printf("Srednice:\n"); for (int i=1; i<=n_wys; i++) printf("%ld, ",srednice[i]); printf("\n\nDyski:\n"); for (int i=1; i<=m_dys; i++) printf("%ld, ",dyski[i]); printf("\n\n"); */ sr_min=HoleDiameter(1); licz_opar=1; oparcia[0]=1000000000000000002; oparcia[licz_opar]=sr_min; mapka[licz_opar]=1; for (int i=2; i<=n_wys; i++) { pomka=HoleDiameter(i); if (pomka<sr_min) { sr_min=pomka; licz_opar++; oparcia[licz_opar]=pomka; mapka[licz_opar]=i; } } ///////////////// TO TYLKO DLA ZEROWEJ INSTANCJI: ////////////////// licz_opar++; oparcia[licz_opar]=0; mapka[licz_opar]=n_wys+1; //////////////////////////////////////////////////////////////////// //for (int i=1; i<=licz_opar; i++) printf("%lld => %ld\n",oparcia[i],mapka[i]); sr_max=DiscDiameter(1); wsk_ost_opar=licz_opar; umiejsc=ZNAJDZ_ZAKLIN(sr_max,1,wsk_ost_opar); for (int i=2; i<=m_dys; i++) { pomka=DiscDiameter(i); if (pomka>sr_max) { sr_max=pomka; // printf("wiekszy\n"); // ten dysk jest dot�d najwi�kszy, wi�c trzeba poszuka�, na czym si� zaklinuje // (i sprawdzi�, czy wcze�niej nie uderzy w ju� u�o�on� wie�� innych kr��k�w) um_zaklin=ZNAJDZ_ZAKLIN(pomka,1,wsk_ost_opar); if (um_zaklin!=-1) { // Czyli si� gdzie� zaklinowa�, trzeba tylko sprawdzi�, czy nad ostatnim // printf("um_zaklin=%ld umiejsc=%ld\n",um_zaklin,umiejsc); if (um_zaklin<umiejsc) umiejsc=um_zaklin; else umiejsc--; } } else {// ten dysk ma tak� sam� lub mniejsz� �rednic�, ni� poprzednie, wi�c albo u�o�y si� // na ostatnim, albo przeleci razem z innymi. // printf("mniejszy\n"); if (umiejsc!=-1) { umiejsc--; } } // if (umiejsc<1) // { // ZATRZYMANIE!!!! //} // printf("Dysk nr %ld o srednicy %lld zatrzymal sie na %ld pozycji.\n",i,pomka,umiejsc); if (umiejsc==0) { // Je�li dzia�am na jednym w�le, to obecno�� tu oznacza, �e nale�y wypisa� 0 printf("%ld ",umiejsc); return 0; // Je�li dzia�am na wielu w�z�ach, to w tym momencie posiadam informacj� istotn� z punktu widzenia dalszych dzia�a�. // Informacj� t� powinienem przes�a� do zerowego w�z�a, a je�li to jest zerowy, to j� zachowa� i przej�� do odbioru od pozosta�ych // Te istotne informacje to pozycja, na kt�rej zatrzyma� si� dany kr��ek (je�li w �rodku, to ostatni, a je�li na zerowej, to ten, // kt�ry w�a�nie tam wypad�. } } // Je�li dzia�am na jednym w�le, to w tym miejscu wypisuj� wynik: printf("%ld ",umiejsc); // Je�li dzia�am na wielu w�z�ach, to teraz powinienem przes�a� wszystkie informacje do zerowego i poda� ostateczn� informacj�. return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 | //#include <cstdlib> //#include <iostream> //int MyNodeId() {return 0;} /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-1,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-1,2,5,3,2,6,3,7,6,7,8, 5}; return dys[iii];} // Odp: 12 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, 1}; return dys[iii];} // Odp: 25 */ /* int PipeHeight() {return 10;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,1,1,1,1,1,1,1,1,1,1, 1}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 6;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,14,5}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 6;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,14,25}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ /* int PipeHeight() {return 35;} long long HoleDiameter(long long iii) {long long sred[] = {-3,15,13,14,16,20,13,11,15,10,11, 12,9,11,7,9,10,11,6,10,15, 7,6,5,7,9,3,5,3,2,5, 3,1,3,5,6}; return sred[iii];} int NumberOfDiscs() {return 11;} long long DiscDiameter(long long iii) {long long dys[] = {-3,4,7,3,2,20,5,3,2,5,11, 2}; return dys[iii];} // Odp: 0 */ #include <stdio.h> #include "krazki.h" #include "message.h" int n_wys,m_dys; //long long srednice[2000002]; //long long dyski[2000002]; long long oparcia[20000002]; int mapka[20000002]; long long sr_min,pomka,sr_max; int licz_opar,umiejsc,um_zaklin,wsk_ost_opar; int ZNAJDZ_ZAKLIN(long long srednica,int pocz,int kon) { // Szukam w tablicy 'oparcia' takiej warto�ci w, aby // oparcia[w]<srednica // oparcia[w-1]>=srednica // i wtedy kr��ek zatrzyma si� na pozycji 'mapka[w]-1' i to w�a�nie zwracam // 'w' przyjmuje warto�ci od 1 do wsk_ost_opar. // Gdy znajd� interesuj�ce mnie w, to wsk_ost_opar=w (bo mo�e by� tylko "troch�" wi�kszy) //No i zabezpieczenie, gdyby kr��ek mia� si� nigdzie nie zatrzyma� (czyli oparcia[kon]>=srednica) int propozycja; if (kon==wsk_ost_opar) { if (pocz>kon) {// Przypadek, gdy pier�cie� przelatuje przez rur�. return -1; } //Przesuwam w stron� ko�ca tabeli, bo prawdopodobnie to jest gdzie� tam propozycja= (9*kon + pocz)/10; //zaczynam w 9/10 r�nicy } else { // Je�li zatrzyma si� na pierwszym - dodanie zerowego pola w 'oparcia' propozycja= (kon+pocz)/2; //Teraz ju� binarnie } if ((oparcia[propozycja]<srednica) && (oparcia[propozycja-1]>=srednica)) { wsk_ost_opar=propozycja; return mapka[propozycja]-1; } else if ((oparcia[propozycja]>=srednica) && (oparcia[propozycja-1]>=srednica)) { return ZNAJDZ_ZAKLIN(srednica,propozycja+1,kon); } else if ((oparcia[propozycja]<srednica) && (oparcia[propozycja-1]<srednica)) { return ZNAJDZ_ZAKLIN(srednica,pocz,propozycja-1); } } int main() { // Tylko zerowy komputer cos liczy. if (MyNodeId() != 0) { return 0; } n_wys=PipeHeight(); m_dys=NumberOfDiscs(); if (m_dys>n_wys) { //Je�li liczba dysk�w jest wi�ksza od wysoko�ci wie�y, //to ostatni na pewno si� nie zmie�ci printf("0 "); return 0; } /*for (int i=1;i<=n_wys;i++) srednice[i]=HoleDiameter(i); for (int j=1;j<=m_dys;j++) dyski[j]=DiscDiameter(j); printf("Srednice:\n"); for (int i=1; i<=n_wys; i++) printf("%ld, ",srednice[i]); printf("\n\nDyski:\n"); for (int i=1; i<=m_dys; i++) printf("%ld, ",dyski[i]); printf("\n\n"); */ sr_min=HoleDiameter(1); licz_opar=1; oparcia[0]=1000000000000000002; oparcia[licz_opar]=sr_min; mapka[licz_opar]=1; for (int i=2; i<=n_wys; i++) { pomka=HoleDiameter(i); if (pomka<sr_min) { sr_min=pomka; licz_opar++; oparcia[licz_opar]=pomka; mapka[licz_opar]=i; } } ///////////////// TO TYLKO DLA ZEROWEJ INSTANCJI: ////////////////// licz_opar++; oparcia[licz_opar]=0; mapka[licz_opar]=n_wys+1; //////////////////////////////////////////////////////////////////// //for (int i=1; i<=licz_opar; i++) printf("%lld => %ld\n",oparcia[i],mapka[i]); sr_max=DiscDiameter(1); wsk_ost_opar=licz_opar; umiejsc=ZNAJDZ_ZAKLIN(sr_max,1,wsk_ost_opar); for (int i=2; i<=m_dys; i++) { pomka=DiscDiameter(i); if (pomka>sr_max) { sr_max=pomka; // printf("wiekszy\n"); // ten dysk jest dot�d najwi�kszy, wi�c trzeba poszuka�, na czym si� zaklinuje // (i sprawdzi�, czy wcze�niej nie uderzy w ju� u�o�on� wie�� innych kr��k�w) um_zaklin=ZNAJDZ_ZAKLIN(pomka,1,wsk_ost_opar); if (um_zaklin!=-1) { // Czyli si� gdzie� zaklinowa�, trzeba tylko sprawdzi�, czy nad ostatnim // printf("um_zaklin=%ld umiejsc=%ld\n",um_zaklin,umiejsc); if (um_zaklin<umiejsc) umiejsc=um_zaklin; else umiejsc--; } } else {// ten dysk ma tak� sam� lub mniejsz� �rednic�, ni� poprzednie, wi�c albo u�o�y si� // na ostatnim, albo przeleci razem z innymi. // printf("mniejszy\n"); if (umiejsc!=-1) { umiejsc--; } } // if (umiejsc<1) // { // ZATRZYMANIE!!!! //} // printf("Dysk nr %ld o srednicy %lld zatrzymal sie na %ld pozycji.\n",i,pomka,umiejsc); if (umiejsc==0) { // Je�li dzia�am na jednym w�le, to obecno�� tu oznacza, �e nale�y wypisa� 0 printf("%ld ",umiejsc); return 0; // Je�li dzia�am na wielu w�z�ach, to w tym momencie posiadam informacj� istotn� z punktu widzenia dalszych dzia�a�. // Informacj� t� powinienem przes�a� do zerowego w�z�a, a je�li to jest zerowy, to j� zachowa� i przej�� do odbioru od pozosta�ych // Te istotne informacje to pozycja, na kt�rej zatrzyma� si� dany kr��ek (je�li w �rodku, to ostatni, a je�li na zerowej, to ten, // kt�ry w�a�nie tam wypad�. } } // Je�li dzia�am na jednym w�le, to w tym miejscu wypisuj� wynik: printf("%ld ",umiejsc); // Je�li dzia�am na wielu w�z�ach, to teraz powinienem przes�a� wszystkie informacje do zerowego i poda� ostateczn� informacj�. return 0; } |