#include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <assert.h> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> // TODO: Maybe comment this out before submit. //#define DBG_CHECKS //#define DBG_FULL #define DEB 0 // #define DBG_CHECKS #if DEB == 1 #include <sys/types.h> #include <unistd.h> #endif // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM //#include "message.h" //#include "palindromy.h" #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second // Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja niesko�czonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch niesko�czonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2). const int INF = 1000000001; template<class V, class E> struct Graph { // Typ krawedzi (Ed) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje zwiazane z krawedzia (E). Zawiera on rowniez pole v, okreslajace numer wierzcholka, do ktorego prowadzi krawedz. Zaimplementowany konstruktor pozwala na skrocenie zapisu wielu funkcji korzystajacych ze struktury grafu. struct Ed : E { int v; Ed(E p, int w) : E(p), v(w) {} }; // Typ wierzcholka (Ve) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje z nim zwiazane (V) oraz po wektorze krawedzi. To drugie dziedziczenie moze wydawac sie na pierwszy rzut oka stosunkowo dziwne, lecz jest ono przydatne - umozliwia latwe iterowanie po wszystkich krawedziach wychodzacych z wierzcholka v: FOREACH(it, g[v]) struct Ve : V,vector<Ed> {}; // Wektor wierzcholkow w grafie vector<Ve> g; // Konstruktor grafu - przyjmuje jako parametr liczbe wierzcholkow Graph(int n=0) : g(n) {} // Funkcja dodajaca do grafu nowa krawedz nieskierowana, laczaca wierzcholki b i e oraz zawierajaca dodatkowe informacje okreslone przez zmienna d. Krawedz nieskierowana jest reprezentowana przez dwie krawedzie skierowane - jedna prowadzaca z wierzcholka b do wierzcholka e, oraz druga z wierzcholka e do b. Struktura E w grafach nieskierowanych musi dodatkowo zawierac element int rev. Dla danej krawedzi skierowanej $(b,e)$, pole to przechowuje pozycje krawedzi $(e,b)$ na liscie incydencji wierzcholka $e$. Dzieki temu, dla dowolnej krawedzi w grafie w czasie stalym mozna znalezc krawedz o przeciwnym zwrocie. void EdgeD(int b, int e, E d = E()) { Ed eg(d,e); eg.rev=SIZE(g[e])+(b==e); g[b].PB(eg); eg.rev=SIZE(g[eg.v=b])-1; g[e].PB(eg); g[e].back().c=0; } // Zmienna out reprezentuje numer wierzcholka-zrodla int out; #define ITER typename vector<Ed>::iterator // Wektor itL zawiera dla kazdego wierzcholka wskaznik na aktualnie przetwarzana krawedz vector<ITER> itL; VI vis; // Funkcja wykorzystuje czasy odwiedzenia wierzcholkow z tablicy vis do wyznaczania sciezek poszerzajacych int FlowDfs(int x,int fl) { int r=0, f; // Jesli aktualny wierzcholek jest ujsciem, lub nie mozna powiekszyc przeplywu, to zwroc aktualny przeplyw if (x==out || !fl) return fl; // Przetworz kolejne krawedzie wierzcholka w celu znalezienia sciezki poszerzajacej for (ITER &it=itL[x]; it!=g[x].end(); ++it) { // Jesli krawedz nie jest nasycona i prowadzi miedzy kolejnymi warstwami... if (vis[x]+1 == vis[it->v] && it->c - it->f) { // Wyznacz wartosc przeplywu, ktory mozna przeprowadzic przez przetwarzana krawedz oraz zaktualizuj odpowiednie zmienne it->f += f = FlowDfs(it->v, min(fl, it->c - it->f)); g[it->v][it->rev].f -= f; r+=f; fl-=f; // Jesli nie mozna powiekszyc przeplywu to przerwij if (!fl) break; } } return r; } // Funkcja wyznacza maksymalny przeplyw miedzy wierzcholkami s oraz f int MaxFlow(int s,int f) { // Inicjalizacja zmiennych int res=0,n=SIZE(g); vis.resize(n); itL.resize(n); out=f; REP(x,n) FOREACH(it,g[x]) it->f = 0; int q[n],b,e; while(1) { // Ustaw wszystkie wierzcholki jako nieodwiedzone REP(x, n) vis[x] = -1, itL[x] = g[x].begin(); // Wykonaj algorytm BFS zaczynajac ze zrodla s i analizujac tylko nienasycone krawedzie for(q[vis[s]=b=e=0]=s; b<=e; ++b) FOREACH(it,g[q[b]]) if (vis[it->v]==-1 && it->c > it->f) vis[q[++e] = it->v] = vis[q[b]] + 1; // Jesli nie istnieje sciezka do ujscia f, to przerwij dzialanie if (vis[f]==-1) break; // Zwieksz aktualny przeplyw res+=FlowDfs(s,INF); } return res; } }; // Wzbogacenie struktury wierzcholkow oraz krawedzi o elementy wymagane przez algorytm Dinica struct Ve { int rev, c, f; }; struct Vs { int t; }; struct Task { int p, k, c; VI vars; bool contains(int a, int b) { return p <= a && b <= k; } void load() { cin >> p >> k >> c; } }; int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM std::ios_base::sync_with_stdio(0); int n, m; cin >> n >> m; VI pp; vector<Task> tasks; REP(x, n) { Task t; t.load(); tasks.PB(t); pp.PB(t.k); pp.PB(t.p); } sort(ALL(pp)); pp.erase(unique(ALL(pp)), pp.end()); if(DEB) deb(SIZE(pp)); int intervCnt = SIZE(pp) - 1; int s = 0, fstTsk = s + 1, fstInt = fstTsk + SIZE(tasks); int t = fstInt + intervCnt, nodeCnt = t+1; Graph<Vs, Ve> g(nodeCnt); FOR(x, 0, SIZE(pp)-2) { int a = pp[x], b = pp[x+1]; Ve l; l.c = (b-a)*m; g.EdgeD(fstInt+x, t, l); REP(ti, SIZE(tasks)) { if (tasks[ti].contains(a, b)) { Ve l; l.c = b-a; g.EdgeD(fstTsk+ti, fstInt+x, l); } } } int sumc = 0; REP(ti, SIZE(tasks)) { Ve l; l.c = tasks[ti].c; sumc += l.c; g.EdgeD(s, fstTsk+ti, l); } cout << (g.MaxFlow(s, t) == sumc ? "TAK" : "NIE") << endl; return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 | #include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <assert.h> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> // TODO: Maybe comment this out before submit. //#define DBG_CHECKS //#define DBG_FULL #define DEB 0 // #define DBG_CHECKS #if DEB == 1 #include <sys/types.h> #include <unistd.h> #endif // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM //#include "message.h" //#include "palindromy.h" #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second // Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja niesko�czonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch niesko�czonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2). const int INF = 1000000001; template<class V, class E> struct Graph { // Typ krawedzi (Ed) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje zwiazane z krawedzia (E). Zawiera on rowniez pole v, okreslajace numer wierzcholka, do ktorego prowadzi krawedz. Zaimplementowany konstruktor pozwala na skrocenie zapisu wielu funkcji korzystajacych ze struktury grafu. struct Ed : E { int v; Ed(E p, int w) : E(p), v(w) {} }; // Typ wierzcholka (Ve) dziedziczy po typie zawierajacym dodatkowe informacje z nim zwiazane (V) oraz po wektorze krawedzi. To drugie dziedziczenie moze wydawac sie na pierwszy rzut oka stosunkowo dziwne, lecz jest ono przydatne - umozliwia latwe iterowanie po wszystkich krawedziach wychodzacych z wierzcholka v: FOREACH(it, g[v]) struct Ve : V,vector<Ed> {}; // Wektor wierzcholkow w grafie vector<Ve> g; // Konstruktor grafu - przyjmuje jako parametr liczbe wierzcholkow Graph(int n=0) : g(n) {} // Funkcja dodajaca do grafu nowa krawedz nieskierowana, laczaca wierzcholki b i e oraz zawierajaca dodatkowe informacje okreslone przez zmienna d. Krawedz nieskierowana jest reprezentowana przez dwie krawedzie skierowane - jedna prowadzaca z wierzcholka b do wierzcholka e, oraz druga z wierzcholka e do b. Struktura E w grafach nieskierowanych musi dodatkowo zawierac element int rev. Dla danej krawedzi skierowanej $(b,e)$, pole to przechowuje pozycje krawedzi $(e,b)$ na liscie incydencji wierzcholka $e$. Dzieki temu, dla dowolnej krawedzi w grafie w czasie stalym mozna znalezc krawedz o przeciwnym zwrocie. void EdgeD(int b, int e, E d = E()) { Ed eg(d,e); eg.rev=SIZE(g[e])+(b==e); g[b].PB(eg); eg.rev=SIZE(g[eg.v=b])-1; g[e].PB(eg); g[e].back().c=0; } // Zmienna out reprezentuje numer wierzcholka-zrodla int out; #define ITER typename vector<Ed>::iterator // Wektor itL zawiera dla kazdego wierzcholka wskaznik na aktualnie przetwarzana krawedz vector<ITER> itL; VI vis; // Funkcja wykorzystuje czasy odwiedzenia wierzcholkow z tablicy vis do wyznaczania sciezek poszerzajacych int FlowDfs(int x,int fl) { int r=0, f; // Jesli aktualny wierzcholek jest ujsciem, lub nie mozna powiekszyc przeplywu, to zwroc aktualny przeplyw if (x==out || !fl) return fl; // Przetworz kolejne krawedzie wierzcholka w celu znalezienia sciezki poszerzajacej for (ITER &it=itL[x]; it!=g[x].end(); ++it) { // Jesli krawedz nie jest nasycona i prowadzi miedzy kolejnymi warstwami... if (vis[x]+1 == vis[it->v] && it->c - it->f) { // Wyznacz wartosc przeplywu, ktory mozna przeprowadzic przez przetwarzana krawedz oraz zaktualizuj odpowiednie zmienne it->f += f = FlowDfs(it->v, min(fl, it->c - it->f)); g[it->v][it->rev].f -= f; r+=f; fl-=f; // Jesli nie mozna powiekszyc przeplywu to przerwij if (!fl) break; } } return r; } // Funkcja wyznacza maksymalny przeplyw miedzy wierzcholkami s oraz f int MaxFlow(int s,int f) { // Inicjalizacja zmiennych int res=0,n=SIZE(g); vis.resize(n); itL.resize(n); out=f; REP(x,n) FOREACH(it,g[x]) it->f = 0; int q[n],b,e; while(1) { // Ustaw wszystkie wierzcholki jako nieodwiedzone REP(x, n) vis[x] = -1, itL[x] = g[x].begin(); // Wykonaj algorytm BFS zaczynajac ze zrodla s i analizujac tylko nienasycone krawedzie for(q[vis[s]=b=e=0]=s; b<=e; ++b) FOREACH(it,g[q[b]]) if (vis[it->v]==-1 && it->c > it->f) vis[q[++e] = it->v] = vis[q[b]] + 1; // Jesli nie istnieje sciezka do ujscia f, to przerwij dzialanie if (vis[f]==-1) break; // Zwieksz aktualny przeplyw res+=FlowDfs(s,INF); } return res; } }; // Wzbogacenie struktury wierzcholkow oraz krawedzi o elementy wymagane przez algorytm Dinica struct Ve { int rev, c, f; }; struct Vs { int t; }; struct Task { int p, k, c; VI vars; bool contains(int a, int b) { return p <= a && b <= k; } void load() { cin >> p >> k >> c; } }; int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM std::ios_base::sync_with_stdio(0); int n, m; cin >> n >> m; VI pp; vector<Task> tasks; REP(x, n) { Task t; t.load(); tasks.PB(t); pp.PB(t.k); pp.PB(t.p); } sort(ALL(pp)); pp.erase(unique(ALL(pp)), pp.end()); if(DEB) deb(SIZE(pp)); int intervCnt = SIZE(pp) - 1; int s = 0, fstTsk = s + 1, fstInt = fstTsk + SIZE(tasks); int t = fstInt + intervCnt, nodeCnt = t+1; Graph<Vs, Ve> g(nodeCnt); FOR(x, 0, SIZE(pp)-2) { int a = pp[x], b = pp[x+1]; Ve l; l.c = (b-a)*m; g.EdgeD(fstInt+x, t, l); REP(ti, SIZE(tasks)) { if (tasks[ti].contains(a, b)) { Ve l; l.c = b-a; g.EdgeD(fstTsk+ti, fstInt+x, l); } } } int sumc = 0; REP(ti, SIZE(tasks)) { Ve l; l.c = tasks[ti].c; sumc += l.c; g.EdgeD(s, fstTsk+ti, l); } cout << (g.MaxFlow(s, t) == sumc ? "TAK" : "NIE") << endl; return 0; } |