#include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <assert.h> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> #include <unordered_map> // TODO: Maybe comment this out before submit. #define DEB 0 #if DEB == 1 #include <sys/types.h> #include <unistd.h> void sleepSec(float t) { usleep(t * 1E6); } #endif #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM std::ios_base::sync_with_stdio(0); int q; cin >> q; REP(i, q) { int n, k; cin >> n >> k; int ans; if (k == 0 || k == n-1) ans = 1; else if (k == 1) { ans = 1 - (n%2); } else if (k==2 || /*TODO spekulacja */ n-k==2 || /*TODO spekulacja...taa*/ true) { ans = (((((n*(n-1))/2)%2) - n*n)%2+2)%2; } else { ans = 0; //TODO: NIE WIEM... if (DEB) cout << "Strzelam: " << endl; } cout << ans << endl; } return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 | #include <cstdio> #include <set> #include <iostream> #include <assert.h> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> #include <string.h> #include <stdio.h> #include <unordered_map> // TODO: Maybe comment this out before submit. #define DEB 0 #if DEB == 1 #include <sys/types.h> #include <unistd.h> void sleepSec(float t) { usleep(t * 1E6); } #endif #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach // - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. // Zamiast niej wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto // wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci // zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na // iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy // i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo // przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako // parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial // elementow do posortowania #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. // Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() ze wzgledu na to, // iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania // z typem int w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro sluzace do iterowania po wszystkich elementach // w strukturach danych STL #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec // struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND #define ND second int main(int argc, char *argv[]) { #define deb(x) cout << #x << " = " << x << endl; if (argc == 2 && strcmp(argv[1], "debug") == 0 ) { // printf("== [RUNNING IN DEBUG MODE]==\n\n"); char test_file_path[] = "/home/horban/workspace/Zadanka/in.txt"; freopen(test_file_path, "r", stdin); } // TODO: UWAGA NA TO PRZED WYSLANIEM std::ios_base::sync_with_stdio(0); int q; cin >> q; REP(i, q) { int n, k; cin >> n >> k; int ans; if (k == 0 || k == n-1) ans = 1; else if (k == 1) { ans = 1 - (n%2); } else if (k==2 || /*TODO spekulacja */ n-k==2 || /*TODO spekulacja...taa*/ true) { ans = (((((n*(n-1))/2)%2) - n*n)%2+2)%2; } else { ans = 0; //TODO: NIE WIEM... if (DEB) cout << "Strzelam: " << endl; } cout << ans << endl; } return 0; } |