#include <cassert> #include <algorithm> #include <cmath> #include <utility> #include <iostream> #include <vector> #include "dzialka.h" #include "message.h" using namespace std; const int LIMIT_WIAD = 1000; template< typename T > ostream& operator<< ( ostream& os, pair< T, T >const& p ) { os << "{" << p.first << "," << p.second << "}"; return os; } template< typename T > ostream& operator<< ( ostream& os, vector< T >const& v ) { os << "["; int i = 0; // nie mozna po ludzku i < xv.size() - 1 bo size() jest unsigned for( ; i + 1 < v.size(); ++i ) { os << v[i] << ","; }; for( ; i < v.size(); ++i ) { os << v[i]; } os << "]"; return os; } // Pierwsze moga pracowac troche wiecej. pair< int, int > DajZakresRobot( int rozm, int ile_nodow, int ja ) { int reszta = rozm % ile_nodow; // kazdy robi baze, niektore robia nadrobke int baza = rozm / ile_nodow; int nadrobka = (reszta > ja)? 1 : 0; int robota = baza + nadrobka; // jesli mam nadrobke, to przede mna przerobiono tyle, // ile wynosi moj indeks; jesli nie mam, to przerobiono // wszystko // int poprawka = nadrobka? ja : reszta; int poprawka = min(ja, reszta); int pocz = ja * baza + poprawka; return { pocz, pocz + robota }; }; using roboty_u = vector< pair< int, int > >; roboty_u PlanujRobote(int robota, int ile_nodow) { roboty_u r (ile_nodow); for( int i = 0; i < ile_nodow; ++i ) { r[i] = DajZakresRobot( robota, ile_nodow, i ); } return r; } struct kol_gl { int kol; int gl; }; using stos_u = vector< kol_gl >; template< typename T > vector< vector< T > > Wektor2( int sz, int wys ) { vector< vector< T > > v; v.resize( sz ); for( int i = 0; i < sz; ++i ) { v[i].resize( wys ); } return v; } vector< int > OdbierzGlebokosci( pair< int, int > zakres_x, int ja, int ile_nodow ) { int rozm = zakres_x.second - zakres_x.first; vector< int > v( rozm ); if( ja == 0 ) { // Nie mam od kogo odebrac - wysylam same zera return v; } Receive( ja - 1 ); for( int x = 0; x < rozm; ++x ) { v[x] = GetInt( ja - 1 ); } return v; } void NadajGlebokosci( vector< vector< int > > gl, pair< int, int > zakres_x, int ja, int ile_nodow ) { if( ja == ile_nodow - 1 ) { return; } for( int i = zakres_x.first; i < zakres_x.second; ++i ) { PutInt( ja + 1, gl[i].back() ); } Send( ja + 1 ); } long long ObliczPole( kol_gl p1, kol_gl p2) { long long gl = (p1.gl - p2.gl); long long kol = ( p2.kol - p1.kol ); assert( p2.gl == 0 ); assert( gl > 0 ); assert( kol > 0 ); return gl * kol; } long long Olimpiada( vector< int > const gl ) { long long najlepszy = 0; long long sz = gl.size(); stos_u stos; for( int i = 0; i < sz; ++i ) { bool did_pop = false; kol_gl kg {0, 0}; kol_gl kg_sciagniety {0, 0}; if( stos.size() ) { kg = stos.back(); // ZAKLADKA-1 } // dopoki stos jest niepusty // i to co jest na stosie nie miesci sie // (glebokosc jest wieksza niz w tablicy wyliczonych glebokosci while( stos.size() && (kg.gl > gl[i]) ) { // sciagam prostokat kg_sciagniety = stos.back(); stos.pop_back(); did_pop = true; // sprawdzam jaki byl duzy long long pole = ObliczPole( kg_sciagniety, {i,0} ); najlepszy = max( pole, najlepszy ); if( stos.size() ) { kg = stos.back(); // tak samo jak ZAKLADKA-1 } } if( // Pole uprawne i stos pusty ( (gl[i] > 0) && stos.empty() ) || // Poprzedni byl wezszy niz aktualna wysokosc ( kg.gl < gl[i] ) ) { if( did_pop ) { // Byl pop - zatem cos wywalismy i teraz wstawimy se wezszy, ale w kolumnie // siegajacej wstecz tak daleko, jak to mozliwe stos.push_back( {kg_sciagniety.kol, gl[i]} ); } else { stos.push_back( {i, gl[i]} ); } } } return najlepszy; } long long Rozwiaz( vector< vector< int > > const gl ) { long long najlepszy = 0; if( gl.size() == 0 ) { return 0; } int szer = gl.size(); int wys = gl.front().size(); // Mamy poukladane wektorami y (kominy), a potrzebuje x-ami for( int y = 0; y < wys; ++y ) { vector< int > zadanie( szer ); for( int x = 0; x < szer; ++x ) { zadanie[x] = gl[x][y]; } long long ol = Olimpiada( zadanie ); //cerr << "Rozwiazanie " << ol << endl; najlepszy = max( najlepszy, ol ); } return najlepszy; } long long PracujPoziomo( roboty_u const& roboty_pas, roboty_u const& roboty_komin, int ja, int ile_nodow ) { // pas jest poziomy, na cala szerokosc, ograniczony y-kami // komin jest pionowy, na cala wysokosc pasa, ograniczony x-ami // przygotowuje tablice ktora musze zapelnic int wysokosc = roboty_pas[ja].second - roboty_pas[ja].first; int y_offset = roboty_pas[ja].first; int pelna_szerokosc = roboty_komin.back().second - roboty_komin.front().first; // powiekszam wysokosc o jeden, zeby zaczytac dane z sasiedniej instancji // powiekszam szerokosc o jeden, zeby dodac wartownikow auto glebokosci = Wektor2< int >( pelna_szerokosc + 1, wysokosc + 1 ); //cerr << "Puste gl: " << glebokosci << endl; // zaczynam chodzic kominami (ograniczonymi x) for( auto&& r_komin: roboty_komin ) { //cerr << "Wycinek pasa ograniczony (prawo/lewo): " << r_komin << endl; // najpierw odbieram wysokosci dla komina //OdbierzGlebokosci( glebokosci, r_komin, ja, ile_nodow ); auto przyslane = OdbierzGlebokosci( r_komin, ja, ile_nodow ); //cerr << "Po odebraniu: " << przyslane << endl; for( int x = r_komin.first; x < r_komin.second; ++x ) { for( int y = 0; y < wysokosc; ++y ) { int c = IsUsableCell( x, y + y_offset ); //cerr << "Sprawdzilem (" << x << "," << y + y_offset << ") = " << c << endl; int& pole = glebokosci[x][y]; if( c == 0 ) { // zeruje bezwarunkowo pole = 0; } else if( y == 0 ) { // kopiuje z przyslanej pole = 1 + przyslane[ x - r_komin.first]; } else { // kopiuje z poprzedniej pole = 1 + glebokosci[x][y-1]; } } } //cerr << "Po zapelnieniu " << glebokosci << endl; NadajGlebokosci(glebokosci, r_komin, ja, ile_nodow); } int wynik = Rozwiaz(glebokosci); return wynik; } // nadaje do pierwszego, bo pierwszy moze pierwszy skonczyc void NadajWynik( long long wynik, int ja, int ile_nodow ) { if( ja == 0 ) { return; } PutLL( ja - 1, wynik ); Send( ja - 1 ); } void OdbierzWypiszWynik( long long wynik, int ja, int ile_nodow ) { if( ja != 0 ) { // Wynik odbiera i wypisuje instancja 0 return; } for( int i = 1; i < ile_nodow ; ++i ) { Receive( i ); long long w = max( GetLL( i ), wynik ); } cout << wynik << "\n"; } #ifndef TESTUJE int main() { int wys = GetFieldHeight(); int szer = GetFieldWidth(); int ile_nodow = NumberOfNodes(); int ja = MyNodeId(); // pas na cala szerkosc ograniczony y roboty_u roboty_pas = PlanujRobote( wys, ile_nodow ); // komin ograniczony x_ami na wysokosc pasa // wszystkie kominy przetwarza jedna instancja // chce zeby komin byl w miare waski, zeby zapelnic pipeline roboty_u roboty_komin = PlanujRobote( szer, min( szer, LIMIT_WIAD - 3 * ile_nodow ) ); long long wynik = PracujPoziomo( roboty_pas, roboty_komin, ja, ile_nodow ); NadajWynik(wynik, ja, ile_nodow); OdbierzWypiszWynik(wynik, ja, ile_nodow); return 0; } #endif
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 | #include <cassert> #include <algorithm> #include <cmath> #include <utility> #include <iostream> #include <vector> #include "dzialka.h" #include "message.h" using namespace std; const int LIMIT_WIAD = 1000; template< typename T > ostream& operator<< ( ostream& os, pair< T, T >const& p ) { os << "{" << p.first << "," << p.second << "}"; return os; } template< typename T > ostream& operator<< ( ostream& os, vector< T >const& v ) { os << "["; int i = 0; // nie mozna po ludzku i < xv.size() - 1 bo size() jest unsigned for( ; i + 1 < v.size(); ++i ) { os << v[i] << ","; }; for( ; i < v.size(); ++i ) { os << v[i]; } os << "]"; return os; } // Pierwsze moga pracowac troche wiecej. pair< int, int > DajZakresRobot( int rozm, int ile_nodow, int ja ) { int reszta = rozm % ile_nodow; // kazdy robi baze, niektore robia nadrobke int baza = rozm / ile_nodow; int nadrobka = (reszta > ja)? 1 : 0; int robota = baza + nadrobka; // jesli mam nadrobke, to przede mna przerobiono tyle, // ile wynosi moj indeks; jesli nie mam, to przerobiono // wszystko // int poprawka = nadrobka? ja : reszta; int poprawka = min(ja, reszta); int pocz = ja * baza + poprawka; return { pocz, pocz + robota }; }; using roboty_u = vector< pair< int, int > >; roboty_u PlanujRobote(int robota, int ile_nodow) { roboty_u r (ile_nodow); for( int i = 0; i < ile_nodow; ++i ) { r[i] = DajZakresRobot( robota, ile_nodow, i ); } return r; } struct kol_gl { int kol; int gl; }; using stos_u = vector< kol_gl >; template< typename T > vector< vector< T > > Wektor2( int sz, int wys ) { vector< vector< T > > v; v.resize( sz ); for( int i = 0; i < sz; ++i ) { v[i].resize( wys ); } return v; } vector< int > OdbierzGlebokosci( pair< int, int > zakres_x, int ja, int ile_nodow ) { int rozm = zakres_x.second - zakres_x.first; vector< int > v( rozm ); if( ja == 0 ) { // Nie mam od kogo odebrac - wysylam same zera return v; } Receive( ja - 1 ); for( int x = 0; x < rozm; ++x ) { v[x] = GetInt( ja - 1 ); } return v; } void NadajGlebokosci( vector< vector< int > > gl, pair< int, int > zakres_x, int ja, int ile_nodow ) { if( ja == ile_nodow - 1 ) { return; } for( int i = zakres_x.first; i < zakres_x.second; ++i ) { PutInt( ja + 1, gl[i].back() ); } Send( ja + 1 ); } long long ObliczPole( kol_gl p1, kol_gl p2) { long long gl = (p1.gl - p2.gl); long long kol = ( p2.kol - p1.kol ); assert( p2.gl == 0 ); assert( gl > 0 ); assert( kol > 0 ); return gl * kol; } long long Olimpiada( vector< int > const gl ) { long long najlepszy = 0; long long sz = gl.size(); stos_u stos; for( int i = 0; i < sz; ++i ) { bool did_pop = false; kol_gl kg {0, 0}; kol_gl kg_sciagniety {0, 0}; if( stos.size() ) { kg = stos.back(); // ZAKLADKA-1 } // dopoki stos jest niepusty // i to co jest na stosie nie miesci sie // (glebokosc jest wieksza niz w tablicy wyliczonych glebokosci while( stos.size() && (kg.gl > gl[i]) ) { // sciagam prostokat kg_sciagniety = stos.back(); stos.pop_back(); did_pop = true; // sprawdzam jaki byl duzy long long pole = ObliczPole( kg_sciagniety, {i,0} ); najlepszy = max( pole, najlepszy ); if( stos.size() ) { kg = stos.back(); // tak samo jak ZAKLADKA-1 } } if( // Pole uprawne i stos pusty ( (gl[i] > 0) && stos.empty() ) || // Poprzedni byl wezszy niz aktualna wysokosc ( kg.gl < gl[i] ) ) { if( did_pop ) { // Byl pop - zatem cos wywalismy i teraz wstawimy se wezszy, ale w kolumnie // siegajacej wstecz tak daleko, jak to mozliwe stos.push_back( {kg_sciagniety.kol, gl[i]} ); } else { stos.push_back( {i, gl[i]} ); } } } return najlepszy; } long long Rozwiaz( vector< vector< int > > const gl ) { long long najlepszy = 0; if( gl.size() == 0 ) { return 0; } int szer = gl.size(); int wys = gl.front().size(); // Mamy poukladane wektorami y (kominy), a potrzebuje x-ami for( int y = 0; y < wys; ++y ) { vector< int > zadanie( szer ); for( int x = 0; x < szer; ++x ) { zadanie[x] = gl[x][y]; } long long ol = Olimpiada( zadanie ); //cerr << "Rozwiazanie " << ol << endl; najlepszy = max( najlepszy, ol ); } return najlepszy; } long long PracujPoziomo( roboty_u const& roboty_pas, roboty_u const& roboty_komin, int ja, int ile_nodow ) { // pas jest poziomy, na cala szerokosc, ograniczony y-kami // komin jest pionowy, na cala wysokosc pasa, ograniczony x-ami // przygotowuje tablice ktora musze zapelnic int wysokosc = roboty_pas[ja].second - roboty_pas[ja].first; int y_offset = roboty_pas[ja].first; int pelna_szerokosc = roboty_komin.back().second - roboty_komin.front().first; // powiekszam wysokosc o jeden, zeby zaczytac dane z sasiedniej instancji // powiekszam szerokosc o jeden, zeby dodac wartownikow auto glebokosci = Wektor2< int >( pelna_szerokosc + 1, wysokosc + 1 ); //cerr << "Puste gl: " << glebokosci << endl; // zaczynam chodzic kominami (ograniczonymi x) for( auto&& r_komin: roboty_komin ) { //cerr << "Wycinek pasa ograniczony (prawo/lewo): " << r_komin << endl; // najpierw odbieram wysokosci dla komina //OdbierzGlebokosci( glebokosci, r_komin, ja, ile_nodow ); auto przyslane = OdbierzGlebokosci( r_komin, ja, ile_nodow ); //cerr << "Po odebraniu: " << przyslane << endl; for( int x = r_komin.first; x < r_komin.second; ++x ) { for( int y = 0; y < wysokosc; ++y ) { int c = IsUsableCell( x, y + y_offset ); //cerr << "Sprawdzilem (" << x << "," << y + y_offset << ") = " << c << endl; int& pole = glebokosci[x][y]; if( c == 0 ) { // zeruje bezwarunkowo pole = 0; } else if( y == 0 ) { // kopiuje z przyslanej pole = 1 + przyslane[ x - r_komin.first]; } else { // kopiuje z poprzedniej pole = 1 + glebokosci[x][y-1]; } } } //cerr << "Po zapelnieniu " << glebokosci << endl; NadajGlebokosci(glebokosci, r_komin, ja, ile_nodow); } int wynik = Rozwiaz(glebokosci); return wynik; } // nadaje do pierwszego, bo pierwszy moze pierwszy skonczyc void NadajWynik( long long wynik, int ja, int ile_nodow ) { if( ja == 0 ) { return; } PutLL( ja - 1, wynik ); Send( ja - 1 ); } void OdbierzWypiszWynik( long long wynik, int ja, int ile_nodow ) { if( ja != 0 ) { // Wynik odbiera i wypisuje instancja 0 return; } for( int i = 1; i < ile_nodow ; ++i ) { Receive( i ); long long w = max( GetLL( i ), wynik ); } cout << wynik << "\n"; } #ifndef TESTUJE int main() { int wys = GetFieldHeight(); int szer = GetFieldWidth(); int ile_nodow = NumberOfNodes(); int ja = MyNodeId(); // pas na cala szerkosc ograniczony y roboty_u roboty_pas = PlanujRobote( wys, ile_nodow ); // komin ograniczony x_ami na wysokosc pasa // wszystkie kominy przetwarza jedna instancja // chce zeby komin byl w miare waski, zeby zapelnic pipeline roboty_u roboty_komin = PlanujRobote( szer, min( szer, LIMIT_WIAD - 3 * ile_nodow ) ); long long wynik = PracujPoziomo( roboty_pas, roboty_komin, ja, ile_nodow ); NadajWynik(wynik, ja, ile_nodow); OdbierzWypiszWynik(wynik, ja, ile_nodow); return 0; } #endif |