#include <cstdio>
#include <cassert>
#include <iostream>
#include <algorithm>
#include <string>
#include <vector>
using namespace std;
// Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne
typedef vector<int> VI;
typedef long long LL;
typedef unsigned long long ULL;
// W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra:
// FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie
#define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x)
// FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie
#define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x)
// REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych
#define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x)
// Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie
#define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n)
// ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania.
#define ALL(c) (c).begin(), (c).end()
// Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie.
#define SIZE(x) ((int)(x).size())
// Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL.
#define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i)
// Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB
#define PB push_back
// Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST
#define ST first
// a zamiast second - ND.
#define ND second
// Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja nieskoñczonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch nieskoñczonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2).
const int INF = 1000000001;
bool slet(int c) {
return 'a' <= c && c <= 'z';
}
class SeqHash {
const ULL PRIM = 1000000007;
ULL curHash, endXPow;
public:
SeqHash(char initialLetter) {
curHash = initialLetter;
endXPow = 1;
}
void addEnd(char c) {
endXPow *= PRIM;
curHash += endXPow * c;
}
void dropEndAddBegin(char toDrop, char toAdd) {
curHash -= toDrop * endXPow;
curHash *= PRIM;
curHash += toAdd;
}
void addBegin(char c) {
curHash *= PRIM;
curHash += c;
endXPow *= PRIM;
}
ULL hash() {
return curHash;
}
};
void solve() {
int len;
cin >> len;
char a;
cin >> a;
SeqHash left(a), right(a);
REP(i, 25000000) {
if (!(cin >> a)) {
if (left.hash() == right.hash()) {
cout << "TAK" << endl;
}
else {
cout << "NIE" << endl;
}
return;
}
right.addEnd(a);
left.addBegin(a);
}
}
int main() {
solve();
return 0;
}
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 | #include <cstdio> #include <cassert> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; typedef unsigned long long ULL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania. #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie. #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL. #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND. #define ND second // Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja nieskoñczonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch nieskoñczonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2). const int INF = 1000000001; bool slet(int c) { return 'a' <= c && c <= 'z'; } class SeqHash { const ULL PRIM = 1000000007; ULL curHash, endXPow; public: SeqHash(char initialLetter) { curHash = initialLetter; endXPow = 1; } void addEnd(char c) { endXPow *= PRIM; curHash += endXPow * c; } void dropEndAddBegin(char toDrop, char toAdd) { curHash -= toDrop * endXPow; curHash *= PRIM; curHash += toAdd; } void addBegin(char c) { curHash *= PRIM; curHash += c; endXPow *= PRIM; } ULL hash() { return curHash; } }; void solve() { int len; cin >> len; char a; cin >> a; SeqHash left(a), right(a); REP(i, 25000000) { if (!(cin >> a)) { if (left.hash() == right.hash()) { cout << "TAK" << endl; } else { cout << "NIE" << endl; } return; } right.addEnd(a); left.addBegin(a); } } int main() { solve(); return 0; } |
English