#include <cstdio> #include <cassert> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; typedef unsigned long long ULL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania. #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie. #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL. #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND. #define ND second // Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja nieskoñczonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch nieskoñczonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2). const int INF = 1000000001; bool slet(int c) { return 'a' <= c && c <= 'z'; } class SeqHash { const ULL PRIM = 1000000007; ULL curHash, endXPow; public: SeqHash(char initialLetter) { curHash = initialLetter; endXPow = 1; } void addEnd(char c) { endXPow *= PRIM; curHash += endXPow * c; } void dropEndAddBegin(char toDrop, char toAdd) { curHash -= toDrop * endXPow; curHash *= PRIM; curHash += toAdd; } void addBegin(char c) { curHash *= PRIM; curHash += c; endXPow *= PRIM; } ULL hash() { return curHash; } }; void solve() { int len; cin >> len; char a; cin >> a; SeqHash left(a), right(a); REP(i, 25000000) { if (!(cin >> a)) { if (left.hash() == right.hash()) { cout << "TAK" << endl; } else { cout << "NIE" << endl; } return; } right.addEnd(a); left.addBegin(a); } } int main() { solve(); return 0; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 | #include <cstdio> #include <cassert> #include <iostream> #include <algorithm> #include <string> #include <vector> using namespace std; // Dwa z najczesciej uzywanych typow o dlugich nazwach - ich skrocenie jest bardzo istotne typedef vector<int> VI; typedef long long LL; typedef unsigned long long ULL; // W programach bardzo rzadko mozna znalezc w pelni zapisana instrukcje petli. Zamiast niej, wykorzystywane sa trzy nastepujace makra: // FOR - petla zwiekszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FOR(x, b, e) for(int x = b; x <= (e); ++x) // FORD - petla zmniejszajaca zmienna x od b do e wlacznie #define FORD(x, b, e) for(int x = b; x >= (e); --x) // REP - petla zwiekszajaca zmienna x od 0 do n. Jest ona bardzo czesto wykorzystywana do konstruowania i przegladania struktur danych #define REP(x, n) for(int x = 0; x < (n); ++x) // Makro VAR(v,n) deklaruje nowa zmienna o nazwie v oraz typie i wartosci zmiennej n. Jest ono czesto wykorzystywane podczas operowania na iteratorach struktur danych z biblioteki STL, ktorych nazwy typow sa bardzo dlugie #define VAR(v, n) __typeof(n) v = (n) // ALL(c) reprezentuje pare iteratorow wskazujacych odpowiednio na pierwszy i za ostatni element w strukturach danych STL. Makro to jest bardzo przydatne chociazby w przypadku korzystania z funkcji sort, ktora jako parametry przyjmuje pare iteratorow reprezentujacych przedzial elementow do posortowania. #define ALL(c) (c).begin(), (c).end() // Ponizsze makro sluzy do wyznaczania rozmiaru struktur danych STL. Uzywa sie go w programach, zamiast pisac po prostu x.size() z uwagi na fakt, iz wyrazenie x.size() jest typu unsigned int i w przypadku porownywania z typem int, w procesie kompilacji generowane jest ostrzezenie. #define SIZE(x) ((int)(x).size()) // Bardzo pozyteczne makro, sluzace do iterowania po wszystkich elementach w strukturach danych STL. #define FOREACH(i, c) for(VAR(i, (c).begin()); i != (c).end(); ++i) // Skrot - zamiast pisac push_back podczas wstawiania elementow na koniec struktury danych, takiej jak vector, wystarczy napisac PB #define PB push_back // Podobnie - zamiast first bedziemy pisali po prostu ST #define ST first // a zamiast second - ND. #define ND second // Wartosc INF jest wykorzystywana jako reprezentacja nieskoñczonosci. Ma ona wartosc 1000000001, a nie 2147483647 (najwieksza wartosc typu int) ze wzgledu na dwa fakty - prosty zapis oraz brak przepelnienia wartosci zmiennej w przypadku dodawania dwoch nieskoñczonosci do siebie: ((int) 2147483647 + (int) 2147483647 = -2). const int INF = 1000000001; bool slet(int c) { return 'a' <= c && c <= 'z'; } class SeqHash { const ULL PRIM = 1000000007; ULL curHash, endXPow; public: SeqHash(char initialLetter) { curHash = initialLetter; endXPow = 1; } void addEnd(char c) { endXPow *= PRIM; curHash += endXPow * c; } void dropEndAddBegin(char toDrop, char toAdd) { curHash -= toDrop * endXPow; curHash *= PRIM; curHash += toAdd; } void addBegin(char c) { curHash *= PRIM; curHash += c; endXPow *= PRIM; } ULL hash() { return curHash; } }; void solve() { int len; cin >> len; char a; cin >> a; SeqHash left(a), right(a); REP(i, 25000000) { if (!(cin >> a)) { if (left.hash() == right.hash()) { cout << "TAK" << endl; } else { cout << "NIE" << endl; } return; } right.addEnd(a); left.addBegin(a); } } int main() { solve(); return 0; } |