#include <bits/stdc++.h> using namespace std; #define PB push_back #define FORE(i, t) for(__typeof(t.begin())i=t.begin();i!=t.end();++i) #define SZ(x) int((x).size()) #define REP(i, n) for(int i=0,_r=(n);i<_r;++i) #define FOR(i, a, b) for(int i=(a),_f=(b);i<=_f;++i) #define FORD(i, a, b) for(int i=(a),_d=(b);i>=_d;--i) #ifdef DEBUG #define DEB(x) (cerr << x) #else #define DEB(x) #endif typedef long long ll; typedef vector<int> vi; typedef pair<int, int> pii; const int INF = 1e9 + 9; const int MAX_N = 101; const int MX = 501; struct Punkt { double x, y; Punkt() {} Punkt(double _x, double _y) : x(_x), y(_y) {} Punkt obrocony(double fi) const { return Punkt(x * cos(fi) - y * sin(fi), x * sin(fi) + y * cos(fi)); } void obroc(double fi) { (*this) = this->obrocony(fi); } void operator+=(const Punkt &p) { x += p.x, y += p.y; } double norma() const { return sqrt(x * x + y * y); } double norma2() const { return x * x + y * y; } Punkt operator-(const Punkt &p) const { return Punkt(x - p.x, y - p.y); } double odlegloscDo(const Punkt &p) const { return (*this - p).norma(); } double odlegloscDo2(const Punkt &p) const { return (*this - p).norma2(); } double kat() const { return atan2(y, x); } double kat2() const { double k = atan2(y, x); if (k < 0) { k += 0.5 * M_PI; } return k; } void operator*=(double a) { x *= a, y *= a; } Punkt operator*(double a) const { Punkt wynik = *this; wynik *= a; return wynik; } Punkt operator+(const Punkt &p) const { return Punkt(x + p.x, y + p.y); } bool operator<(const Punkt &p) const { if (x == p.x) return y < p.y; return x < p.x; } bool operator==(const Punkt &p) const { return x == p.x && y == p.y; } }; const double EPS = 1e-10; typedef pair <Punkt, Punkt> Odcinek; typedef double TODC; //pomocnicza funkcja wywolywana przez f. o tej samej nazwie dla odcinkow //sprawdza czy PROSTE przechodzace przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) sie przecinaja bool przecinaSie(TODC x1, TODC y1, TODC x2, TODC y2, TODC x3, TODC y3, TODC x4, TODC y4) { TODC mi = (x1 - x2) * (y3 - y4) - (x3 - x4) * (y1 - y2); return mi != 0; } //sprawdza czy PROSTE przechodzace przez odcinki a i b sie przecinaja bool przecinaSie(const Odcinek &a, const Odcinek &b) { return przecinaSie(a.first.x, a.first.y, a.second.x, a.second.y, b.first.x, b.first.y, b.second.x, b.second.y); } //pomocnicza funkcja wywolywana przez f. o tej samej nazwie dla odcinkow //ZALOZENIE: proste nie sa rownolegle //oblicza punkt przeciecia PROSTYCH przechodzacych przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) Punkt przeciecie(TODC x1, TODC y1, TODC x2, TODC y2, TODC x3, TODC y3, TODC x4, TODC y4) { TODC mi = (x1 - x2) * (y3 - y4) - (x3 - x4) * (y1 - y2); TODC lix = (x1 * y2 - y1 * x2) * (x3 - x4) - ((x3 * y4 - x4 * y3) * (x1 - x2)); TODC liy = (x1 * y2 - y1 * x2) * (y3 - y4) - ((x3 * y4 - x4 * y3) * (y1 - y2)); return Punkt(lix / mi, liy / mi); } //najpierw sprawdzic funkcja przecinaSie czy proste nie sa wspoliniowe!! //ZALOZENIE: proste nie sa rownolegle //oblicza punkt przeciecia PROSTYCH przechodzacych przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) Punkt przeciecie(const Odcinek &a, const Odcinek &b) { return przeciecie(a.first.x, a.first.y, a.second.x, a.second.y, b.first.x, b.first.y, b.second.x, b.second.y); } //sprawdza rownosc punktow z dokladnoscia do stalej EPS bool eq(const Punkt &a, const Punkt &b) { return fabs(a.x - b.x) < EPS && fabs(a.y - b.y) < EPS; } //sprawdza rownosc doubli z dokladnoscia do stalej EPS bool eq(double a, double b) { return fabs(a - b) < EPS; } //ZALOZENIE: punkt p lezy na prostej zawierajacej odcinek o lub odcinek jest poziomy lub pionowy //sprawdza czy punkt lezy na odcinku bool lezy(const Punkt &p, const Odcinek &o) { return p.x >= min(o.first.x, o.second.x) && p.x <= max(o.first.x, o.second.x) && p.y >= min(o.first.y, o.second.y) && p.y <= max(o.first.y, o.second.y); } //moze byc mniej dokladne niz lezy, ale dziala bez zalozen bool lezy2(const Punkt &p, const Odcinek &o) { return eq(o.first.odlegloscDo(o.second), p.odlegloscDo(o.first) + p.odlegloscDo(o.second)); } enum Zawieranie { INSIDE, BORDER, OUTSIDE }; struct Wielokat { vector <Punkt> t; void dodaj(const Punkt &p) { DEB("ddoaje (" << p.x << ", " << p.y << ")\n"); t.push_back(p); } Zawieranie ocen(const Punkt &p) const { Punkt pp = p + Punkt(1, EPS * 11);//BRZYDKIE... int ile = 0; for (int i = 0, n = t.size(); i < n; ++i) { int ii = i + 1 == n ? 0 : i + 1; Odcinek oi(t[i], t[ii]); if (lezy2(p, oi)) return BORDER; if (przecinaSie(Odcinek(p, pp), oi)) { Punkt d = przeciecie(Odcinek(p, pp), Odcinek(t[i], t[ii])); if (lezy2(d, oi) && d.x >= p.x && !eq(d, t[ii])) ++ile; } else if (eq(p.y, t[i].y) && t[i].x >= p.x) ++ile; } if (ile % 2 == 0) return OUTSIDE; return INSIDE; } //zwraca dlugosc fragmentow odcinka ktore sa wewnatrz wielokatu double ileWSrodku(const Odcinek &o) { vector <Punkt> prz; prz.push_back(o.first); prz.push_back(o.second); for (int i = 0, n = t.size(); i < n; ++i) { int ii = i + 1 == n ? 0 : i + 1; Odcinek ow(t[i], t[ii]); if (przecinaSie(o, ow)) { Punkt pp = przeciecie(o, ow); if (lezy2(pp, o) && lezy2(pp, ow)) { prz.push_back(pp); } } } double wynik = 0; sort(prz.begin(), prz.end()); for (int i = 0, n = prz.size(); i + 1 < n; ++i) { Punkt d = (prz[i] + prz[i + 1]) * 0.5; if (ocen(d) == INSIDE) wynik += prz[i].odlegloscDo(prz[i + 1]); } return wynik; } }; //===================================== // NOWE: double distance(const Odcinek &o, const Punkt &p0) { const Punkt &p1 = o.first; const Punkt &p2 = o.second; double result = fabs((p2.y - p1.y) * p0.x - (p2.x - p1.x) * p0.y + p2.x * p1.y - p2.y * p1.x); if (result > EPS) { result /= p1.odlegloscDo(p2); } return result; } //bool sum_dist(const Odcinek &line1, const Odcinek &line2, const Punkt &point) { // return distance(line1, point) + distance(line2, point); //} //============== typedef pair <Odcinek, Odcinek> Tube; int n; Punkt a[MAX_N], b[MAX_N]; vector <Punkt> all_points; vector <Odcinek> segments; vector <Tube> tubes; Tube calc_tube(Odcinek segment) { Punkt furthest1; { double max_dist = 0; FORE(pt, all_points) { const Punkt &p = *pt; double dist = distance(segment, p); if (dist > max_dist) { max_dist = dist; furthest1 = p; } } } Odcinek furthest1_segment(furthest1, furthest1 + (segment.second - segment.first)); // DEB("furthest1=" << furthest1.x << "," << furthest1.y << "\n"); // DEB("furthest1_segment=" // << furthest1_segment.first.x << "," << furthest1_segment.first.y << " " // << furthest1_segment.second.x << "," << furthest1_segment.second.y // << "\n"); // Najdalszy od furthest1, ktory jest blizszym z pary (border1): Punkt furthest2; Punkt border1(-999, -999); { double max_dist = -1; double border_max_dist = -1; for (int k = 0; k < n; ++k) { double dist_a = distance(furthest1_segment, a[k]); double dist_b = distance(furthest1_segment, b[k]); if (dist_a < dist_b) { if (dist_a > border_max_dist) { border1 = a[k]; border_max_dist = dist_a; } } else { if (dist_b > border_max_dist) { border1 = b[k]; border_max_dist = dist_b; } } if (dist_a > max_dist) { max_dist = dist_a; furthest2 = a[k]; } if (dist_b > max_dist) { max_dist = dist_b; furthest2 = b[k]; } } } Odcinek furthest2_segment(furthest2, furthest2 + (segment.second - segment.first)); // DEB("furthest2=" << furthest2.x << "," << furthest2.y << "\n"); // DEB("furthest2_segment=" // << furthest2_segment.first.x << "," << furthest2_segment.first.y << " " // << furthest2_segment.second.x << "," << furthest2_segment.second.y // << "\n"); // DEB("border1=" << border1.x << "," << border1.y << "\n"); Odcinek border1_segment(border1, border1 + (segment.second - segment.first)); // Najdalszy od furthest2, ktory jest blizszym z pary (border2): Punkt border2(-999, -999); { double border_max_dist = -1; for (int k = 0; k < n; ++k) { double dist_a = distance(furthest2_segment, a[k]); double dist_b = distance(furthest2_segment, b[k]); if (dist_a < dist_b) { if (dist_a > border_max_dist) { border2 = a[k]; border_max_dist = dist_a; } } else { if (dist_b > border_max_dist) { border2 = b[k]; border_max_dist = dist_b; } } } } // DEB("border2=" << border2.x << "," << border2.y << "\n"); Odcinek border2_segment(border2, border2 + (segment.second - segment.first)); // double border_dist1 = distance(border1_segment, border2_segment.first); // double border_dist2 = distance(border1_segment, border2_segment.second); // DEB("border dist=" << border_dist1 << " " << border_dist2 << "\n"); // Mamy wyznaczone border segmenty Tube tube(border1_segment, border2_segment); // tubes.PB(tube); return tube; } Wielokat cut_poly(const Wielokat &poly, const Tube &tube) { Wielokat result; int poly_size = SZ(poly.t); double tube_width = distance(tube.first, tube.second.first); vector<double> dist1(poly_size), dist2(poly_size); vector<bool> is_tubed(poly_size); DEB("=== CUT POLY ===" << "\n"); DEB(" TUBE: " << tube.first.first.x << "," << tube.first.first.y << " -> " << tube.first.second.x << "," << tube.first.second.y << " " << tube.second.first.x << "," << tube.second.first.y << " -> " << tube.second.second.x << "," << tube.second.second.y << "\n" ); REP(i, poly_size) { // int prev = (i - 1 + poly_size) % poly_size; // int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; const Odcinek &border1 = tube.first; const Odcinek &border2 = tube.second; double d1 = distance(border1, vertex); double d2 = distance(border2, vertex); dist1[i] = d1; dist2[i] = d2; double sum_dists_to_borders = d1 + d2; // Czy jest w tubie is_tubed[i] = (sum_dists_to_borders - tube_width < EPS); DEB("poly i=" << i << " xy=(" << vertex.x << ", " << vertex.y << ")\n"); DEB("d1=" << d1 << " d2=" << d2 << "\n"); DEB("is_tubed=" << is_tubed[i] << "\n"); } REP(i, poly_size) { // int prev = (i - 1 + poly_size) % poly_size; int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; const Odcinek &border1 = tube.first; const Odcinek &border2 = tube.second; if (is_tubed[i]) { result.dodaj(vertex); if (!is_tubed[next]) { Punkt inter_point; if (dist1[next] < dist2[next]) { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1); } else { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2); } result.dodaj(inter_point); } continue; } if (!is_tubed[i] && !is_tubed[next]) { if ((dist1[i] < dist2[i]) == (dist1[next] < dist2[next])) { DEB("dist case 1\n"); continue; } if (dist1[i] < dist2[i]) { DEB("dist case 2\n"); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1)); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2)); } else { DEB("dist case 3\n"); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2)); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1)); } continue; } // if (is_tubed[prev]) { // Punkt inter_point; // if (dist1[i] < dist2[i]) { // inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[prev]), border1); // } else { // inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[prev]), border2); // } // result.dodaj(inter_point); // } if (is_tubed[next]) { Punkt inter_point; if (dist1[i] < dist2[i]) { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1); } else { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2); } result.dodaj(inter_point); } } return result; } Wielokat remove_dup_poly(const Wielokat &poly) { Wielokat result; int poly_size = SZ(poly.t); REP(i, poly_size) { int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; if (vertex.odlegloscDo(poly.t[next]) < EPS * 10) { continue; } result.dodaj(vertex); } return result; } long double compute_area(const Wielokat &polygon) { long double area = 0; int psize = SZ(polygon.t); REP(i, psize) { int next = (i + 1) % psize; area += (long double) polygon.t[i].x * polygon.t[next].y - (long double) polygon.t[next].x * polygon.t[i].y; } return fabsl(area * (long double) 0.5); } struct KatSorter { bool operator()(const Odcinek &aa, const Odcinek &bb) const { return (aa.first - aa.second).kat2() < (bb.first - bb.second).kat2(); } }; long double inline one() { cin >> n; REP(i, n) { int ax, ay, bx, by; cin >> ax >> ay >> bx >> by; a[i] = Punkt(ax, ay); b[i] = Punkt(bx, by); all_points.PB(a[i]); all_points.PB(b[i]); } REP(i, SZ(all_points)) { FOR(j, i + 1, SZ(all_points) - 1) { // DEB(i << " " << j << "\n"); Odcinek segment(all_points[i], all_points[j]); segments.PB(segment); } } // sort(segments.begin(), segments.end(), KatSorter()); // vector<Odcinek> nowe; // REP FORE(st, segments) { const Odcinek &segment = *st; Tube tube = calc_tube(segment); double tube_width = distance(tube.first, tube.second.first); if (tube_width < EPS) { return 0; } tubes.PB(tube); } sort(tubes.begin(), tubes.end()); tubes.erase(unique(tubes.begin(), tubes.end()), tubes.end()); Wielokat poly; poly.dodaj(Punkt(-MX, -MX)); poly.dodaj(Punkt(-MX, MX)); poly.dodaj(Punkt(MX, MX)); poly.dodaj(Punkt(MX, -MX)); DEB("tubes.size=" << SZ(tubes) << "\n"); FORE(tt, tubes) { const Tube &tube = *tt; DEB("poly.size11111=" << SZ(poly.t) << "\n"); poly = cut_poly(poly, tube); DEB("poly.size22222222=" << SZ(poly.t) << "\n"); poly = remove_dup_poly(poly); DEB("poly.size33333333=" << SZ(poly.t) << "\n"); if (SZ(poly.t) < 3) { return 0; } } long double result = compute_area(poly); return result; } int main() { ios::sync_with_stdio(false); //int z; cin >> z; while(z--) long double area = one(); cout.precision(17); cout << fixed << area << "\n"; }
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 | #include <bits/stdc++.h> using namespace std; #define PB push_back #define FORE(i, t) for(__typeof(t.begin())i=t.begin();i!=t.end();++i) #define SZ(x) int((x).size()) #define REP(i, n) for(int i=0,_r=(n);i<_r;++i) #define FOR(i, a, b) for(int i=(a),_f=(b);i<=_f;++i) #define FORD(i, a, b) for(int i=(a),_d=(b);i>=_d;--i) #ifdef DEBUG #define DEB(x) (cerr << x) #else #define DEB(x) #endif typedef long long ll; typedef vector<int> vi; typedef pair<int, int> pii; const int INF = 1e9 + 9; const int MAX_N = 101; const int MX = 501; struct Punkt { double x, y; Punkt() {} Punkt(double _x, double _y) : x(_x), y(_y) {} Punkt obrocony(double fi) const { return Punkt(x * cos(fi) - y * sin(fi), x * sin(fi) + y * cos(fi)); } void obroc(double fi) { (*this) = this->obrocony(fi); } void operator+=(const Punkt &p) { x += p.x, y += p.y; } double norma() const { return sqrt(x * x + y * y); } double norma2() const { return x * x + y * y; } Punkt operator-(const Punkt &p) const { return Punkt(x - p.x, y - p.y); } double odlegloscDo(const Punkt &p) const { return (*this - p).norma(); } double odlegloscDo2(const Punkt &p) const { return (*this - p).norma2(); } double kat() const { return atan2(y, x); } double kat2() const { double k = atan2(y, x); if (k < 0) { k += 0.5 * M_PI; } return k; } void operator*=(double a) { x *= a, y *= a; } Punkt operator*(double a) const { Punkt wynik = *this; wynik *= a; return wynik; } Punkt operator+(const Punkt &p) const { return Punkt(x + p.x, y + p.y); } bool operator<(const Punkt &p) const { if (x == p.x) return y < p.y; return x < p.x; } bool operator==(const Punkt &p) const { return x == p.x && y == p.y; } }; const double EPS = 1e-10; typedef pair <Punkt, Punkt> Odcinek; typedef double TODC; //pomocnicza funkcja wywolywana przez f. o tej samej nazwie dla odcinkow //sprawdza czy PROSTE przechodzace przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) sie przecinaja bool przecinaSie(TODC x1, TODC y1, TODC x2, TODC y2, TODC x3, TODC y3, TODC x4, TODC y4) { TODC mi = (x1 - x2) * (y3 - y4) - (x3 - x4) * (y1 - y2); return mi != 0; } //sprawdza czy PROSTE przechodzace przez odcinki a i b sie przecinaja bool przecinaSie(const Odcinek &a, const Odcinek &b) { return przecinaSie(a.first.x, a.first.y, a.second.x, a.second.y, b.first.x, b.first.y, b.second.x, b.second.y); } //pomocnicza funkcja wywolywana przez f. o tej samej nazwie dla odcinkow //ZALOZENIE: proste nie sa rownolegle //oblicza punkt przeciecia PROSTYCH przechodzacych przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) Punkt przeciecie(TODC x1, TODC y1, TODC x2, TODC y2, TODC x3, TODC y3, TODC x4, TODC y4) { TODC mi = (x1 - x2) * (y3 - y4) - (x3 - x4) * (y1 - y2); TODC lix = (x1 * y2 - y1 * x2) * (x3 - x4) - ((x3 * y4 - x4 * y3) * (x1 - x2)); TODC liy = (x1 * y2 - y1 * x2) * (y3 - y4) - ((x3 * y4 - x4 * y3) * (y1 - y2)); return Punkt(lix / mi, liy / mi); } //najpierw sprawdzic funkcja przecinaSie czy proste nie sa wspoliniowe!! //ZALOZENIE: proste nie sa rownolegle //oblicza punkt przeciecia PROSTYCH przechodzacych przez odcinki (x1,y1)->(x2,y2) i (x3,y3)->(x4->y4) Punkt przeciecie(const Odcinek &a, const Odcinek &b) { return przeciecie(a.first.x, a.first.y, a.second.x, a.second.y, b.first.x, b.first.y, b.second.x, b.second.y); } //sprawdza rownosc punktow z dokladnoscia do stalej EPS bool eq(const Punkt &a, const Punkt &b) { return fabs(a.x - b.x) < EPS && fabs(a.y - b.y) < EPS; } //sprawdza rownosc doubli z dokladnoscia do stalej EPS bool eq(double a, double b) { return fabs(a - b) < EPS; } //ZALOZENIE: punkt p lezy na prostej zawierajacej odcinek o lub odcinek jest poziomy lub pionowy //sprawdza czy punkt lezy na odcinku bool lezy(const Punkt &p, const Odcinek &o) { return p.x >= min(o.first.x, o.second.x) && p.x <= max(o.first.x, o.second.x) && p.y >= min(o.first.y, o.second.y) && p.y <= max(o.first.y, o.second.y); } //moze byc mniej dokladne niz lezy, ale dziala bez zalozen bool lezy2(const Punkt &p, const Odcinek &o) { return eq(o.first.odlegloscDo(o.second), p.odlegloscDo(o.first) + p.odlegloscDo(o.second)); } enum Zawieranie { INSIDE, BORDER, OUTSIDE }; struct Wielokat { vector <Punkt> t; void dodaj(const Punkt &p) { DEB("ddoaje (" << p.x << ", " << p.y << ")\n"); t.push_back(p); } Zawieranie ocen(const Punkt &p) const { Punkt pp = p + Punkt(1, EPS * 11);//BRZYDKIE... int ile = 0; for (int i = 0, n = t.size(); i < n; ++i) { int ii = i + 1 == n ? 0 : i + 1; Odcinek oi(t[i], t[ii]); if (lezy2(p, oi)) return BORDER; if (przecinaSie(Odcinek(p, pp), oi)) { Punkt d = przeciecie(Odcinek(p, pp), Odcinek(t[i], t[ii])); if (lezy2(d, oi) && d.x >= p.x && !eq(d, t[ii])) ++ile; } else if (eq(p.y, t[i].y) && t[i].x >= p.x) ++ile; } if (ile % 2 == 0) return OUTSIDE; return INSIDE; } //zwraca dlugosc fragmentow odcinka ktore sa wewnatrz wielokatu double ileWSrodku(const Odcinek &o) { vector <Punkt> prz; prz.push_back(o.first); prz.push_back(o.second); for (int i = 0, n = t.size(); i < n; ++i) { int ii = i + 1 == n ? 0 : i + 1; Odcinek ow(t[i], t[ii]); if (przecinaSie(o, ow)) { Punkt pp = przeciecie(o, ow); if (lezy2(pp, o) && lezy2(pp, ow)) { prz.push_back(pp); } } } double wynik = 0; sort(prz.begin(), prz.end()); for (int i = 0, n = prz.size(); i + 1 < n; ++i) { Punkt d = (prz[i] + prz[i + 1]) * 0.5; if (ocen(d) == INSIDE) wynik += prz[i].odlegloscDo(prz[i + 1]); } return wynik; } }; //===================================== // NOWE: double distance(const Odcinek &o, const Punkt &p0) { const Punkt &p1 = o.first; const Punkt &p2 = o.second; double result = fabs((p2.y - p1.y) * p0.x - (p2.x - p1.x) * p0.y + p2.x * p1.y - p2.y * p1.x); if (result > EPS) { result /= p1.odlegloscDo(p2); } return result; } //bool sum_dist(const Odcinek &line1, const Odcinek &line2, const Punkt &point) { // return distance(line1, point) + distance(line2, point); //} //============== typedef pair <Odcinek, Odcinek> Tube; int n; Punkt a[MAX_N], b[MAX_N]; vector <Punkt> all_points; vector <Odcinek> segments; vector <Tube> tubes; Tube calc_tube(Odcinek segment) { Punkt furthest1; { double max_dist = 0; FORE(pt, all_points) { const Punkt &p = *pt; double dist = distance(segment, p); if (dist > max_dist) { max_dist = dist; furthest1 = p; } } } Odcinek furthest1_segment(furthest1, furthest1 + (segment.second - segment.first)); // DEB("furthest1=" << furthest1.x << "," << furthest1.y << "\n"); // DEB("furthest1_segment=" // << furthest1_segment.first.x << "," << furthest1_segment.first.y << " " // << furthest1_segment.second.x << "," << furthest1_segment.second.y // << "\n"); // Najdalszy od furthest1, ktory jest blizszym z pary (border1): Punkt furthest2; Punkt border1(-999, -999); { double max_dist = -1; double border_max_dist = -1; for (int k = 0; k < n; ++k) { double dist_a = distance(furthest1_segment, a[k]); double dist_b = distance(furthest1_segment, b[k]); if (dist_a < dist_b) { if (dist_a > border_max_dist) { border1 = a[k]; border_max_dist = dist_a; } } else { if (dist_b > border_max_dist) { border1 = b[k]; border_max_dist = dist_b; } } if (dist_a > max_dist) { max_dist = dist_a; furthest2 = a[k]; } if (dist_b > max_dist) { max_dist = dist_b; furthest2 = b[k]; } } } Odcinek furthest2_segment(furthest2, furthest2 + (segment.second - segment.first)); // DEB("furthest2=" << furthest2.x << "," << furthest2.y << "\n"); // DEB("furthest2_segment=" // << furthest2_segment.first.x << "," << furthest2_segment.first.y << " " // << furthest2_segment.second.x << "," << furthest2_segment.second.y // << "\n"); // DEB("border1=" << border1.x << "," << border1.y << "\n"); Odcinek border1_segment(border1, border1 + (segment.second - segment.first)); // Najdalszy od furthest2, ktory jest blizszym z pary (border2): Punkt border2(-999, -999); { double border_max_dist = -1; for (int k = 0; k < n; ++k) { double dist_a = distance(furthest2_segment, a[k]); double dist_b = distance(furthest2_segment, b[k]); if (dist_a < dist_b) { if (dist_a > border_max_dist) { border2 = a[k]; border_max_dist = dist_a; } } else { if (dist_b > border_max_dist) { border2 = b[k]; border_max_dist = dist_b; } } } } // DEB("border2=" << border2.x << "," << border2.y << "\n"); Odcinek border2_segment(border2, border2 + (segment.second - segment.first)); // double border_dist1 = distance(border1_segment, border2_segment.first); // double border_dist2 = distance(border1_segment, border2_segment.second); // DEB("border dist=" << border_dist1 << " " << border_dist2 << "\n"); // Mamy wyznaczone border segmenty Tube tube(border1_segment, border2_segment); // tubes.PB(tube); return tube; } Wielokat cut_poly(const Wielokat &poly, const Tube &tube) { Wielokat result; int poly_size = SZ(poly.t); double tube_width = distance(tube.first, tube.second.first); vector<double> dist1(poly_size), dist2(poly_size); vector<bool> is_tubed(poly_size); DEB("=== CUT POLY ===" << "\n"); DEB(" TUBE: " << tube.first.first.x << "," << tube.first.first.y << " -> " << tube.first.second.x << "," << tube.first.second.y << " " << tube.second.first.x << "," << tube.second.first.y << " -> " << tube.second.second.x << "," << tube.second.second.y << "\n" ); REP(i, poly_size) { // int prev = (i - 1 + poly_size) % poly_size; // int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; const Odcinek &border1 = tube.first; const Odcinek &border2 = tube.second; double d1 = distance(border1, vertex); double d2 = distance(border2, vertex); dist1[i] = d1; dist2[i] = d2; double sum_dists_to_borders = d1 + d2; // Czy jest w tubie is_tubed[i] = (sum_dists_to_borders - tube_width < EPS); DEB("poly i=" << i << " xy=(" << vertex.x << ", " << vertex.y << ")\n"); DEB("d1=" << d1 << " d2=" << d2 << "\n"); DEB("is_tubed=" << is_tubed[i] << "\n"); } REP(i, poly_size) { // int prev = (i - 1 + poly_size) % poly_size; int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; const Odcinek &border1 = tube.first; const Odcinek &border2 = tube.second; if (is_tubed[i]) { result.dodaj(vertex); if (!is_tubed[next]) { Punkt inter_point; if (dist1[next] < dist2[next]) { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1); } else { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2); } result.dodaj(inter_point); } continue; } if (!is_tubed[i] && !is_tubed[next]) { if ((dist1[i] < dist2[i]) == (dist1[next] < dist2[next])) { DEB("dist case 1\n"); continue; } if (dist1[i] < dist2[i]) { DEB("dist case 2\n"); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1)); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2)); } else { DEB("dist case 3\n"); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2)); result.dodaj(przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1)); } continue; } // if (is_tubed[prev]) { // Punkt inter_point; // if (dist1[i] < dist2[i]) { // inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[prev]), border1); // } else { // inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[prev]), border2); // } // result.dodaj(inter_point); // } if (is_tubed[next]) { Punkt inter_point; if (dist1[i] < dist2[i]) { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border1); } else { inter_point = przeciecie(Odcinek(vertex, poly.t[next]), border2); } result.dodaj(inter_point); } } return result; } Wielokat remove_dup_poly(const Wielokat &poly) { Wielokat result; int poly_size = SZ(poly.t); REP(i, poly_size) { int next = (i + 1) % poly_size; const Punkt &vertex = poly.t[i]; if (vertex.odlegloscDo(poly.t[next]) < EPS * 10) { continue; } result.dodaj(vertex); } return result; } long double compute_area(const Wielokat &polygon) { long double area = 0; int psize = SZ(polygon.t); REP(i, psize) { int next = (i + 1) % psize; area += (long double) polygon.t[i].x * polygon.t[next].y - (long double) polygon.t[next].x * polygon.t[i].y; } return fabsl(area * (long double) 0.5); } struct KatSorter { bool operator()(const Odcinek &aa, const Odcinek &bb) const { return (aa.first - aa.second).kat2() < (bb.first - bb.second).kat2(); } }; long double inline one() { cin >> n; REP(i, n) { int ax, ay, bx, by; cin >> ax >> ay >> bx >> by; a[i] = Punkt(ax, ay); b[i] = Punkt(bx, by); all_points.PB(a[i]); all_points.PB(b[i]); } REP(i, SZ(all_points)) { FOR(j, i + 1, SZ(all_points) - 1) { // DEB(i << " " << j << "\n"); Odcinek segment(all_points[i], all_points[j]); segments.PB(segment); } } // sort(segments.begin(), segments.end(), KatSorter()); // vector<Odcinek> nowe; // REP FORE(st, segments) { const Odcinek &segment = *st; Tube tube = calc_tube(segment); double tube_width = distance(tube.first, tube.second.first); if (tube_width < EPS) { return 0; } tubes.PB(tube); } sort(tubes.begin(), tubes.end()); tubes.erase(unique(tubes.begin(), tubes.end()), tubes.end()); Wielokat poly; poly.dodaj(Punkt(-MX, -MX)); poly.dodaj(Punkt(-MX, MX)); poly.dodaj(Punkt(MX, MX)); poly.dodaj(Punkt(MX, -MX)); DEB("tubes.size=" << SZ(tubes) << "\n"); FORE(tt, tubes) { const Tube &tube = *tt; DEB("poly.size11111=" << SZ(poly.t) << "\n"); poly = cut_poly(poly, tube); DEB("poly.size22222222=" << SZ(poly.t) << "\n"); poly = remove_dup_poly(poly); DEB("poly.size33333333=" << SZ(poly.t) << "\n"); if (SZ(poly.t) < 3) { return 0; } } long double result = compute_area(poly); return result; } int main() { ios::sync_with_stdio(false); //int z; cin >> z; while(z--) long double area = one(); cout.precision(17); cout << fixed << area << "\n"; } |