Temat: Omówienia zadań

Po pierwsze, brakowało mi w filmowych omówieniach linków do poszczególnych części omówienia w opisie filmu. Przykładowo:

Treść zadania link?t=0s
Spostrzeżenie X link?t=30s
Rozwiązanie link?t=90s
Dowód link?t=150s
Opis struktury danych link?t=300s
itd

Wtedy jeśli mam jakiś swój szkic rozwiązania ale brakuje mi na przykład informacji jak zrobić strukturę danych to oglądam 2 minuty zamiast 15.

Druga rzecz jest taka, że omówienia filmowe bardziej pasują mi do zadań z grupy B a tekstowe do A. Zadania B są bardziej edukacyjne i chyba warto omówić je dokładniej. Z kolei zadania A mogą być dla niektórych za trudne nawet jeśli będą wytłumaczone ze szczegółami, a tym, którzy by zrozumieli wystarczy spokojnie pdf (a na przykład dla mnie nawet będzie wygodniejszy). Z kolei takie zadania jak jedynki czy ciepło-zimno (ale w wersji 2D) mogą być zrozumiałe nawet dla osób, które nie potrafią programować, więc takie omówienia w postaci filmów mogą też pełnić rolę popularyzatorską.
+1
Ja osobiście wolałbym, aby omówienia A zostały w formie wideo. Jestem przekonany, że oboje pisaliście jakieś opisy wzorcowych algorytmów do niebieskiej książeczki, czy inne prace i jesteście świadomi, ile czasu to zajmuje. Ja ostatnio pisałem 3 rozwiązania do bluebooka i nawet w prostym zadaniu zajęło mi to z 6h. A wyobraźcie sobie ile by zajęło spisanie tekstem takich palindromów :d. Poza tym jednak jednak rzadko jest tak, że się nie wie jak zrobić zadanie, a z 15 minut starczą 2, aby zrozumieć czego brakuje. Nawet jeżeli zabraknie bardzo mało, to autor będzie pewnie używał innych notacji itd. i i tak trzeba by obejrzeć przynajmniej większosć. Aczkolwiek jakieś checkpointy na tych omówieniach rzeczywiście mogłyby być dobrym pomysłem tylko pewnie często ciężko będzie je sensownie sformułować, to może być zależne od zadania. No i przypomnę, że kiedyś nie było żadnych omówień, a oficjalne omówienia do B chyba są po raz pierwszy.

A co do formy omówień zadań B jestem neutralny.


Prawdę mówiąc, to myślałam, że omówienie wideo jest bardziej czasochłonne. Jeśli nie, to dziwi mnie, że nie były obie grupy w formie wideo.

Co do checkpointów, to pisałam to na podstawie moich obejrzeń omówienia do reorganizacji (czy wzorcówka jest tak samo skomplikowana jak mój pomysł) i grzybów (jak daleko byłam od rozwiązania) i w obu potrzebowałam około 2 minut.

A co do samego istnienia omówień to bardzo mnie one cieszą i moje drobne uwagi tego nie zmieniają.
Omówienia zadań z grupy B w postaci pdfów = REWELACJA.
Wreszcie po latach się doczekaliśmy :)
Wiem, że to kosztuje mnóstwo pracy,
ale moim zdaniem naprawdę warto.

Co do rozwiązań z grupy A filmik pewnie wystarczy...
Wyobrażam sobie, że zawodowiec zerknie tylko,
przecież nie będzie oglądał 15 minut, skoro 2 min wystarczą :)
i już zna rozwiązanie.

Serdecznie pozdrawiam organizatorów
Lucjan
Lucjan: jeśli zadanie jest dla zawodowców, to taki zawodowiec też musi trochę czasu nad nim spędzić. ;-)

Anna: dzięki za sugestię. Faktycznie filmy były podzielone na części, które nawet miały swoje robocze nazwy, ale nie opisaliśmy ich publikując. Weźmiemy to pod uwagę w przyszłości.
Dla mnie pisemne rozwiązania zadań są zwykle lepszym wyborem - i dlatego cieszę się z omówień dla B. Także dzięki za nie! Co do A, pewnie idealną formą byłoby film+pdf. ;) Z realnych sugestii - w miarę możliwości sugeruję używanie białych tablic (i piszących piasków), na tych kredowych na filmach czasami przejrzenie się rysunkom czy rozróżnienie kolorów bywa problematyczne.